• 1400/05/13
  • - تعداد بازدید: 226
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

تاکید کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان کازرون بر ضرورت کنترل اضافه وزن و چاقی از دوران کودکی و نوجوانی

1400/05/13


نشست هماهنگی اجرای برنامه های واحد تغذیه، در دفتر ریس شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست کارشناس واحد تغذیه مرکز بهداشت شهید "پیرویان" با بیان اینکه ید عنصر ضروری برای رشد و نمو فرد است، گفت: زنان 6 برابر بیشتر از مردان در معرض عوارض ناشی از کمبود ید قرار دارند و اگر این عنصر به اندازه کافی در اختیار بدن قرار نگیرد عوارض و پیامدهای نامطلوبی نظیر گواتر، هایپوتیروئیدیسم، کرتینیسم، ناباروری، سقط و مرده زایی اتفاق می افتد.

 
 

"سعیده شاه امیریان" افزود: در راستای کنترل اختلالات ناشی از کمبود ید مصرف نمک تصفیه شده یددار توصیه می شود و برای دسترسی کافی به این عنصر، روش نگهداری درست نمک و شیوه استفاده از آن در غذا اهمیت دارد.

او ضمن تاکید بر پرهیز از مصرف نمک های فاقد پروانه ساخت و علامت سازمان غذا و دارو، ادامه داد: رسالت جامعه بهداشتی در آموزش و آگاه سازی و نظارت بر مراکز تولید کننده و عرضه کننده نمک بیش از پیش اهمیت دارد و به همین منظور کمیته "اهمیت ید در برنامه غذایی ایران (IDD)" از سال ها پیش در این زمینه فعالیت می کند.

اجرای برنامه جامع پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی کودکان و نوجوانان از دیگر محورهای مطرح شده از سوی این کارشناس تغذیه بود.

 
 

او با بیان اینکه چاقی و اضافه وزن در کودکان و نوجوانان ریسک فاکتور اصلی ابتلا به بیماری های غیرواگیر در بزرگسالی است، بر ضرورت کنترل وزن از دوران کودکی تاکید و اضافه کرد: اجرای برنامه های جامع ترویج تغذیه سالم و افزایش تحرک بدنی، انجام مراقبت های قبل، حین و پس از بارداری و ارایه خدمات بهداشتی خانواده محور مبتنی بر سبک زندگی سالم می تواند در کنترل و پیشگیری از اضافه وزن و چاقی موثر باشد.

این نشست با حضور دکتر "بندر برامکی" رییس، "زهرا طهماسبی" معاون بهداشتی و کارشناسان واحدهای ستادی مرکز بهداشت شهید پیرویان برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 44905
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید