• 1400/04/21
  • - تعداد بازدید: 274
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

تاکید معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون بر ضرورت رعایت جدی پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها

1400/04/21

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون در جمع خبازان کازرونی بر ضرورت رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از کرونا از سوی کارکنان این صنف تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، "زهرا طهماسبی" با اشاره به افزایش موارد شناسایی و بستری بیماران مبتلا به کرونا طی روزهای گذشته و قدرت سرایت پذیری بالای ویروس جهش یافته موسوم به کرونا دلتا، گفت: پس از گذشت هفده ماه از اپیدمی ویروس کرونا در کشور امروز شاهد ساده انگاری و عادی پنداری عده ای از همشهریان در رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

 
 

او با بیان اینکه در موج های پیشین این بیماری بیشترین موارد بستری و فوتی مربوط به سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای بود، افزود: در موج جدید بیماری افراد بدون بیماری زمینه ای و در سنین پایین تر نیز درگیر بیماری می شوند که این موضوع اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اقشار و گروه های سنی جامعه را نمایان می سازد.

کارشناس سلامت محیط مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون نیز با بیان اینکه نان مهمترین مواد غذایی مردم به شمار می رود، گفت: تا پیش از اپیدمی ویروس کرونا در کشور، بازرسان سلامت محیط در نظارت از نانوایی ها رعایت بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی، ابزار و تجهیزات کار و بهداشت ساختمان را بررسی می کردند و با شیوع این بیماری استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی نیز به موارد پیشین اضافه شده است.

 
 

مهندس "محمد مفتح" افزود: با توجه به انتقال ویروس کرونا از طریق ترشحات دهان و بینی، استفاده از ماسک برای تمام کارکنان در صنف نانوایی ضروری است.

او از متصدیان نانوایی خواست با تهیه و عرضه نان سالم به مردم در راستای حفظ سلامت همشهریان اهتمام ورزند.

این نشست با حضور "علی مظفری" فرماندار ویژه، "کرم اله رنجبر" معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار، "مهدی محمدی" رییس اداره صمت و جمعی از صنف خبازان کازرون حضور داشتند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 43903
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید