• 1400/08/11
  • - تعداد بازدید: 226
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

تاکید رییس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر تسریع در روند واکسیناسیون نوجوانان

1400/08/11


کمیته سلامت نوجوانان با حضور رییس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس در دفتر مدیر آموزش و پرورش کازرون برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست رییس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه با بیان اینکه اولویت حوزه سلامت کشور کنترل بیماری کرونا و واکسیناسیون علیه این بیماری است، گفت: زمانی به ایمنی جمعی دسترسی پیدا می کنیم که دست کم 80 درصد جمعیت واکسینه شده باشند.
 
 
 مهندس "خوبیار جعفری" با اشاره به پیشتازی فارس در واکسیناسیون گروههای هدف علیه کرونا، افزود: با توجه به اینکه در شهرستان کازرون 68 درصد گروه سنی 12 تا 18 سال بر علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند، جهت دستیابی به پوشش صددرصد واکسیناسیون این گروه سنی، متولیان حوزه سلامت نیازمند مداخله فوری روسای ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدارس در راستای ترغیب، تشویق و آگاهی بخشی به والدین دانش آموزان در زمینه اهمیت انجام واکسیناسیون فرزندانشان هستند.
 رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز با بیان اینکه کنترل بیماری کرونا مهمترین اولویت حوزه سلامت کشور است، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون همگانی را اصلی ترین راهکار مقابله با این بیماری برشمرد.
 دکتر "بندر برامکی" با تاکید بر اینکه بازگشایی مدارس و ورود دانش آموزان به مدرسه نیاز به فراهم سازی زیرساخت های متناسب با شرایط اپیدمی ویروس کرونا دارد، بر ضرورت برگزاری کمیته واکسیناسیون در فرمانداری ویژه برای هم اندیشی در راستای افزایش پوشش واکسیناسیون گروه های هدف در شهرستان تاکید کرد.
رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در ادامه ضمن ابراز نگرانی از کم تحرکی دانش آموزان در دوران شیوع ویروس کرونا و احتمال بروز آسیب های ناشی از افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی، ابراز امیدواری کرد با همدلی و هم افزایی بتوانیم بهترین تصمیم در راستای افزایش ایمنی دانش آموزان در شرایط کنونی، اتخاذ کنیم.
"محمدعلی زارعی" با بیان اینکه با افزایش پوشش واکسیناسیون دانش آموزان زمینه بازگشایی مدارس مهیا می شود، بر ضرورت فرهنگ سازی عمومی و استفاده از ظرفیت های شهرستان نظیر انجمن های اولیا و مربیان، امام جمعه و بسیجیان برای دستیابی به این هدف تاکید کرد.
 
 
در این نشست مقرر شد بازگشایی مدارس بر اساس تصمیم ستاد کرونای استان و شهرستان و با توجه به میزان پوشش واکسیناسیون منطقه انجام شود، همچنین کارشناسان بهداشتی شبکه بهداشت و درمان ضمن بازدید از مدارس، بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی مطابق با چک لیست نظارت کنند.
این نشست با حضور "زهرا طهماسبی" معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان، "امیر حسین جمشیدی" مدیر آموزش و پرورش کازرون، "زهرا داودی" کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون، روسای ادارات آموزش و پرورش خشت و کنارتخته، جره و بالاده و کارشناسان اداره آموزش و پرورش کازرون برگزار شد.
  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 49668
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید