• 1400/08/19
  • - تعداد بازدید: 180
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

تاکید رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون بر نقش تاثیرگذار مدیران مدارس در تشویق والدین و دانش آموزان به تزریق واکسن علیه کروناویروس

1400/08/19


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون در جمع مدیران مدارس دوره های اول و دوم متوسطه، به نقش تاثیرگذار متولیان آموزش و پرورش در آگاهی بخشی و تشویق والدین به واکسیناسیون دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، رییس شبکه گفت: امروز پس از گذشت 21 ماه از پاندمی ویروس کرونا و ناشناخته بودن برخی ابعاد این بیماری، تنها راهکارهای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ویروسی، انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

 
 

دکتر "بندر برامکی" با اشاره به ضرورت فراهم شدن بستر مناسب برای بازگشایی تدریجی مدارس، آمادگی شبکه بهداشت و درمان را برای استقرار تیم سیاری واکسیناسیون در مدارس پرجمعیت جهت انجام واکسیناسیون دانش آموزانی که تا به امروز در این زمینه اقدام نکرده اند، اعلام کرد.

او با اشاره به هراس برخی والدین در زمینه انجام واکسیناسیون دانش آموزان، این ترس را نتیجه انتشار اطلاعات نادرست در مورد واکسن کرونا در رسانه های نامعتبر دانست و گفت: نمونه بارز مزایای واکسیناسیون را در موج چهارم و پنجم شیوع کرونا که با کاهش آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر مدافعان سلامت و گروه سالمندان که از اولین گروه های هدف برنامه واکسیناسیون بودند، می توان مشاهده کرد.

 
 

کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون نیز بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از کرونا در مدارس اشاره کرد و گفت: روزانه کارشناسان بهداشتی ضمن بازدید از مدارس شهرستان، اجرای صحیح این شیوه نامه ها را بر اساس چک لیست ارزیابی می کنند.

"زهرا داودی" برقراری تهویه مناسب، حفظ فاصله فیزیکی، گندزدایی محیط و ضدعفونی کردن سطوح، پرهیز از ورود دانش آموزان و معلمان دارای علایم بیماری به مدارس را از مهمترین اصول بهداشتی در هنگام برگزاری کلاس های حضوری در مدارس عنوان و بر ضرورت تشکیل کمیته سلامت در مدارس تاکید کرد.

ارایه اطلاعاتی در زمینه ماهیت بیماری کووید19، راههای پیشگیری و واکسن های مورد استفاده در کشور از سوی "مسعود شیبانی" مدیر آموزشگاه بهورزی کازرون پایان بخش این نشست بود.

 
 

این نشست با حضور "امیرحسین جمشیدی" معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کازرون، مدیران دوره های اول و دوم متوسطه و کارشناسان واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید پیرویان برگزار شد.  

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 50062
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید