• 1401/05/25
  • - تعداد بازدید: 174
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

تاکید بر ضرورت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در نشست امور بانوان در فرمانداری ویژه کازرون

1401/05/25


نشست امور بانوان با تاکید بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در فرمانداری ویژه کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست کارشناس مسوول واحد سلامت خانواده مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون با اشاره به کاهش نرخ باروری و فرزندآوری در ایران، گفت: ادامه روند کاهش نرخ باروری، کشور را در سال های آینده با افزایش جمعیت میانسال و سالمند و کاهش نیروی جوان و مولد روبرو می کند.

"محبوبه خورشیدی فرد" افزود: دولت برای مقابله با این بحران و تشویق خانواده ها به ویژه بانوان شاغل به فرزندآوری، تسهیلاتی برای دوران بارداری و شیردهی آنها در نظر گرفته است.

 
 

او اضافه کرد: علاوه بر فرزندآوری، حفظ سلامت کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور نیز اهمیت دارد که در این زمینه باید راهکارهای پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی به عنوان یکی از عوامل مرگ و میر نیروی جوان از سوی ادارات و سازمان های مرتبط با این موضوع اجرایی شود.

کارشناس برنامه باروری و جوانی جمعیت مرکز بهداشت شهید پیرویان نیز در ادامه با بیان اینکه نرخ باروری در هر جامعه نشان دهنده رشد جمعیت است، گفت: پایین ترین میزان قابل قبول نرخ باروری 2/1 درصد است و کاهش این رقم به زیر 2 درصد روند کاهش رشد جمعیت را نشان می دهد.

"فریده روستا" افزود: شبکه بهداشت و درمان کازرون با تشکیل دبیرخانه جوانی جمعیت از تمامی ظرفیت های خود برای ارایه آموزش در زمینه ازدواج آسان و پایدار، پیشگیری از سقط جنین و مضرات تک فرزندی برای کارکنان ادارات، دانشگاه ها و مراکز مرتبط با جوانان استفاده خواهد کرد.

 
 

او از نمایندگان ادارات خواست گزارش فعالیت خود در زمینه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ماهانه یا به صورت فصلی به دبیرخانه جوانی جمعیت شبکه بهداشت و درمان ارایه دهند.

این نشست با حضور جمعی از بانوان شاغل در ادارت کازرون در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 65021
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید