• 1401/05/08
  • - تعداد بازدید: 192
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

تاثیر تزریق نوبت یادآور واکسن در تقویت ایمنی در موج هفتم کرونا

1401/05/05


سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون با هشدار نسبت به سرعت بالای سرایت پذیری زیرسویه جدید کرونا، بر اهمیت تزریق نوبت یادآور واکسن در تقویت ایمنی در موج هفتم بیماری تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، دکتر "محسن معینی" در نشست درون بخشی اعضای کمیته مقابله با ویروس کرونا، ضمن اشاره به جهش های مکرر ویروس با قدرت بیماریزایی و سرایت پذیری متفاوت، گفت: با توجه به تاثیر مطلوب واکسیناسیون در پیشگیری از بستری و مرگ و میر ناشی از این بیماری، توصیه اکید ما به مردم شهرستان مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت برای دریافت نوبت یادآور واکسن است.

 
 

او با بیان اینکه تنها 16 درصد از گروه سنی 5 تا 12 سال شهرستان نوبت اول و 8/9 درصد این گروه سنی نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس را دریافت کرده اند، از خانواده ها خواست با توجه به آغاز به کار مدارس در کمتر از دو ماه آینده، با تکمیل برنامه واکسیناسیون فرزندانشان، سلامتی آنها را در برابر خطرات ویروس کرونا حفظ کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان از افزایش روند بستری مبتلایان به کووید19 در بیمارستان ولیعصر (عج) در روزهای اخیر خبر داد و بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات تاکید کرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز با اشاره به انجام 44 هزار و 329 تست تشخیص قطعی کووید19 از ابتدای اپیدمی بیماری تا به امروز در این شهرستان، از شناسایی 15 هزار و 794 بیمار نیز در طول پاندمی کرونا در کازرون خبر داد.

 
 

"زهرا طهماسبی" گفت: تنها 3/1 درصد از جمعیت بالای 18 سال شهرستان نوبت چهارم واکسن را دریافت کرده اند که با توجه به روند افزایشی مبتلایان در روزهای اخیر نسبت به ماههای گذشته، از مردم می خواهیم با مشارکت در برنامه واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، ضمن حفظ سلامت خود، متولیان سلامت را در راستای کنترل موج هفتم بیماری یاری رسانند.

این نشست با حضور مسوولان واحدهای ستادی مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 64183
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید