• 1402/09/15
  • - تعداد بازدید: 56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بیان اهداف پویش ملی سلامت در نشست معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون با داوطلبان سلامت

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون در جمع داوطلبان سلامت محلات، اهداف پویش ملی سلامت را بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، "زهرا طهماسبی" با اشاره به پویش ملی غربالگری فشارخون بالا و دیابت برای افراد بالای 18 سال، گفت: این دو بیماری عامل خطر ابتلا به سکته های قلبی، مغزی و معلولیت و مرگ و میر در جوامع است.

 

او افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 20 آبان تا 20 دی 1402 در سراسر کشور پویش ملی سلامت با هدف غربالگری، شناسایی و مراقبت از بیماران مبتلا به پرفشاری خون و دیابت راه اندازی کرده است.

او با بیان اینکه حوزه سلامت بدون مشارکت سازمان ها، ادارات، نهادها، سمن ها و داوطلبان سلامت نمی تواند صددرصد جمعیت هدف این طرح را غربالگری کند، از داوطلبان سلامت خواست مردم را برای پیوستن به پویش ملی سلامت تشویق کنند.

 

در ادامه، کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون گفت: در این طرح ضمن سنجش فشارخون و  قندخون ناشتا، قد، وزن و نمایه توده بدنی مراجعان به مراکز بهداشتی، به افرادی که در گروه اضافه وزن، چاق، پیش دیابتیک و پیش فشارخون بالا شناسایی می شوند، آموزش هایی در زمینه تغییر سبک و شیوه زندگی نیز ارایه می شود.

 "طاهره بیاتی" اندازه گیری صحیح فشارخون، قد و وزن مراجعه کنندگان را برای دستیابی به نتایج صحیح از میزان سلامت مراجعان ضروری دانست و شیوه صحیح سنجش آنها را به داوطلبان آموزش داد.

این نشست با برنامه ریزی واحد جلب مشارکت های مردمی و آموزش سلامت مرکز بهداشت و با حضور سی نفر از داوطلبان سلامت مشارکت کننده در طرح پویش ملی سلامت به مناسبت روز جهانی داوطلب برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 91090
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید