• 1399/07/22
  • - تعداد بازدید: 393
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

برگشت به زندگی دوباره مرد 52 ساله کازرونی، با تلاش تیم درمانی بخش اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج)

1399/07/22


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون از نجات جان بیمار دچار ایست قلبی تنفسی، با تلاش تیم درمانی بخش اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، دکتر "بندر برامکی" ضمن اعلام این خبر، گفت: تبحر تیم احیا، ارتقای سطح مهارت کارکنان درمانی، بازآموزی و به روز رساندن دانش و تکنیک های پزشکی و پرستاری از جمله عوامل موثر در افزایش موفقیت احیای قلبی ریوی پیشرفته است.

پزشک متخصص طب اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) نیز در تشریح وضعیت بیمار گفت: مرد 52 ساله ای که با هوشیاری کامل به بخش تریاژ این مرکز درمانی مراجعه کرده بود؛ هنگام ورود به بخش اورژانس دچار سیانوز مرکزی و کاهش سطح هوشیاری شد.

دکتر "ساناز حیدری" ادامه داد: بیمار به اتاق مخصوص احیا منتقل و عملیات احیای قلبی ریوی پیشرفته شروع و با توجه به ریتم قلبی بیمار، بعد از 80 دقیقه احیا، داروی رتپلاز برای او تجویز شد.

او افزود: دو دوره پس از تجویز داروی رتپلاز و برگشت علایم حیاتی بیمار، سکته حاد قلبی در الکتروکاردیو گرافی تشخیص و بیمار به بخش سی سی یو انتقال داده شد.

دکتر حیدری با اشاره به شلوغی بخش اورژانس و طولانی شدن عملیات احیای بیمار، از شکیبایی سایر مراجعان و تلاش بی وقفه بقیه اعضای تیم احیا به ویژه پرستاران بخش اورژانس قدردانی کرد.

گفتنی است بیمار با علایم حیاتی ثابت و هوشیاری کامل برای انجام آنژیوگرافی به شیراز اعزام و تا بهبود کامل در بیمارستان بستری خواهد بود./س. تدینی

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 30929
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید