• 1398/07/28
  • - تعداد بازدید: 94
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کمیته پیشگیری از خودکشی در کازرون

در کمیته پیشگیری از خودکشی تاکید شد: غربالگری اختلالات روانپزشکی راهکاری مهم در پیشگیری از خودکشی

کارشناس مسوول واحد سلامت روان مرکز بهداشت شهید پیرویان از برگزاری کمیته پیشگیری از خودکشی و مرگ ناشی از خودکشی، با حضور رییس شبکه بهداشت و درمان در سالن اجتماعات فرمانداری، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در نشست پیشگیری از خودکشی و کمیته مرگ ناشی از خودکشی که با حضور نمایندگانی از برخی ادارات شهرستان برگزار شد؛ دکتر "بندر برامکی" رییس این شبکه بهداشت و درمان، ضمن اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری از خودکشی به عنوان یکی از آسیب های مهم اجتماعی، گفت: غربالگری اختلالات روانپزشکی از جمله افسردگی یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از این آسیب اجتماعی است.

 
 

"زهرا طهماسبی" معاون بهداشتی شبکه بهداشت نیز با بیان اقدامات و پیگیری های انجام شده در راستای کاهش شاخص اقدام به خودکشی و خودکشی منجر به مرگ در شهرستان، تلاش برای راه اندازی سامانه تلفنی و ارایه خدمات مشاوره رایگان به افراد در معرض خطر و اورژانس های روانپزشکی در سطح استان فارس را یکی از اقدامات مهم این کمیته دانست و ابراز امیدواری کرد با راه اندازی این سامانه، گام مهمی در راستای کاهش موارد خودکشی در شهرستان کازرون برداشته شود.

 
 

"طاهره قنبریان" کارشناس مسوول واحد سلامت روان مرکز بهداشت شهید پیرویان ضمن ارایه آمار موارد خودکشی گفت: تلاش برای پیشگیری از خودکشی یکی از اولویت های بهداشتی و اجتماعی است.

این کارشناس سلامت روان از تمامی ادارات و مسوولان مربوطه دعوت کرد در راستای کاهش آسیب اجتماعی خودکشی، با شبکه بهداشت و درمان همکاری کنند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 11081
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید