• 1398/05/05
  • - تعداد بازدید: 138
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کمیته فنی درون بخشی نظام مرگ در شبکه بهداشت

برگزاری کمیته فنی درون بخشی نظام مرگ در شبکه بهداشت

کمیته فنی درون بخشی نظام مرگ در سال 98 با حضور معاون بهداشتی و سایر اعضا این کمیته در شبکه بهداشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست که با برنامه ریزی واحد آمار و فناوری اطلاعات سلامت این شبکه برگزار شد، "زهرا طهماسبی" معاون بهداشتی شبکه بهداشت بر تعامل و همکاری واحدهای مرتبط با کمیته فنی نظام مرگ در راستای جمع آوری، گزارش و تحلیل علل مرگ و میر فوت شدگان تاکید کرد.

 

"طاهره قنبریان" کارشناس مسوول واحد سلامت روان نیز با اشاره به لزوم برگزاری ماهانه کمیته مرگ ناشی از خودکشی با حضور اعضای تخصصی این کمیته، افزود: لازم است تمامی موارد مرگ ناشی از خودکشی به منظور پیشگیری از مرگ های مشابه، مورد ارزیابی و مداخله قرار گیرد.

در ادامه "طاهره بیاتی" کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماریهای غیرواگیر گفت: با توجه به لزوم تفکیک مرگ ناشی از بیماریهای غیرواگیر از جمله سرطانها و تصادفات، باید پزشکان صادر کننده گواهی فوت، به طور دقیق علت مرگ و میر را ثبت نمایند.

 

شایان ذکر است از مصوبات این جلسه، ثبت دقیق اطلاعات شخصی متوفیان توسط پزشکان در گواهی ثبت فوت، هماهنگی با واحد سلامت خانواده در ثبت فوت مادران باردار و کودکان و اطلاع رسانی موارد فوت ناشی از ابتلا به بیماریهای واگیر از جمله "ایدز" به کمیته فنی مرگ، توسط کارشناس مبارزه با بیماریهای واگیر بود.

در این نشست کارشناسان واحد مبارزه با بیماریهای واگیر، غیرواگیر و سلامت خانواده نیز حضور داشتند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 8301
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید