• 1401/10/03
  • - تعداد بازدید: 182
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

برگزاری کمیته فصلی سلامت کارکنان دولت در شبکه بهداشت و درمان کازرون

1401/09/30

کمیته فصلی سلامت کارکنان دولت در دفتر ریاست شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، کارشناس واحد بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شهید "پیرویان" این شهرستان با بیان اینکه پیشگیری از بروز بیماریهای غیرواگیر یکی از اولویتهای نظام سلامت است، گفت: یکی از اهداف بسته خدمت سلامت کارکنان دولت نیز پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر مانند فشارخون بالا، دیابت و سرطانهاست.

 
 

مهندس "لیلا طهماسبی" افزود: تمامی کارکنان دولت باید با مراجعه به پزشکان خانواده، نسبت به انجام آزمایشات پایه برای تشخیص موارد قندخون و چربی خون بالا اقدام کنند.

او اضافه کرد: این طرح با همکاری واحد مبارزه با بیماریهای غیرواگیر اجرا می شود و کارکنان ستادی و محیطی شبکه بهداشت و درمان نیز باید برای بررسی سلامت خود این آزمایشات را انجام دهند.

کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماریهای غیرواگیر مرکز بهداشت شهید پیرویان نیز با اشاره به اجرای طرح "ایراپن" در زمینه غربالگری پرفشاری خون، دیابت و خطرسنجی و غربالگری سه سرطان رحم، پستان و کولون، گفت: با بررسی نتایج آزمایشات 75 نفر از کارکنان حوزه بهداشت، 11 بیمار مبتلا به فشارخون بالا و 4 بیمار دیابتی شناسایی شده است.

 
 

"طاهره بیاتی" افزود: با توجه به فعالیت بخش ماموگرافی کلینیک پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر (ncd) در بیمارستان ولیعصر (عج) در روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه، به بانوان بالای 40 سال توصیه می شود برای انجام ماموگرافی به این مرکز مراجعه کنند.

این نشست با حضور دکتر "محسن معینی" سرپرست شبکه بهداشت و درمان و جمعی از کارشناسان واحدهای ستادی مرکز بهداشت شهید پیرویان برگزار و مصوب شد موضوع اجرای برنامه سلامت کارکنان دولت، در نخستین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در فرمانداری ویژه مطرح شود.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 71921
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید