• 1402/09/14
  • - تعداد بازدید: 52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برگزاری کمیته درون بخشی پیشگیری و مبارزه با بیماری ایدز در مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون

برگزاری کمیته درون بخشی پیشگیری و مبارزه با بیماری ایدز در مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون

کمیته پیشگیری از بیماری ایدز (HIV) با حضور معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی به عنوان یکی از مهمترین استراتژی های پیشگیری از بیماری ایدز است، گفت: نامگذاری 16 آذر به نام روز جهانی ایدز برای پرداختن به این امر مهم و جلب حمایت مسوولان و جامعه برای حرکتی تاثیرگذار برای کنترل این بیماریست.

مهندس "علی نجفی" افزود: امسال در فاصله زمانی یک ماهه از بیستم آبان تا بیستم آذر برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی در زمینه بیماری ایدز در نظر گرفته شده است که هدف عمده آن، ترغیب مردم به اقدام پیشگیرانه برای کنترل و درمان بیماری است.  

او ادامه داد: اچ آی وی، یک بیماری عفونی قابل کنترل است که در صورت تشخیص زود هنگام و شروع درمان، هم فرد بیمار طول عمر طبیعی دارد و هم قدرت انتقال بیماری به سایر افراد کاهش می یابد.

 

این کارشناس مبارزه با بیماری های واگیر با بیان اینکه ایدز، مرحله آخر عفونت آچ آی وی است، اضافه کرد: سه راه اصلی انتقال اچ آی وی، استفاده از سرنگ و سوزن مشترک، روابط جنسی محافظت نشده و انتقال از مادر به نوزاد است.

نجفی اظهار داشت: روز جهانی ایدز از این جنبه اهمیت دارد که به تمام ساکنین کره زمین و دولت ها یادآوری شود که ایدز از بین نرفته است و هنوز هم نیاز به منابع مالی، افزایش آگاهی و بهبود آموزش در این زمینه وجود دارد.

او با اشاره به تاثیرات ویرانگر این بیماری بر زندگی فردی، خانوادگی، تضعیف رشد اجتماعی و اقتصادی، تاکید کرد: افرادی که رفتارهای پرخطر داشته اند باید با مراجعه به مرکز مشاوره بیماری های رفتاری در کازرون به آدرس خیابان سعدی مرکز خدمات جامع سلامت "سعدی" و با شماره تلفن 42217145، نسبت به انجام مشاوره رایگان با افراد متخصص اقدام و با صلاحدید کارشناسان این مرکز تست اچ آی وی انجام دهند.

در این نشست کارشناسان واحدهای ستادی مرکز بهداشت شهید پیرویان و مسوول آموزشگاه بهورزی کازرون نیز حضور داشتند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 91017
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید