• 1401/07/16
  • - تعداد بازدید: 137
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

برگزاری کمیته درون بخشی هماهنگی روز جهانی غذا و تخم مرغ در شبکه بهداشت و درمان کازرون

1401/07/16


کمیته درون بخشی هماهنگی روز جهانی تخم مرغ و روز جهانی غذا با حضور معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهید "پیرویان" برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، کارشناس مسوول واحد تغذیه مرکز بهداشت شهید "پیرویان" این شهرستان با اشاره به نامگذاری هفدهم مهر به عنوان روز جهانی تخم مرغ از سوی سازمان جهانی بهداشت، گفت: تخم مرغ به عنوان یک منبع غذایی طبیعی و کامل، دارای 9 اسیدآمینه ضروری و مقادیر قابل توجهی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن است.

 
 

"سعیده شاه امیریان" با بیان اینکه پروتئین موجود در تخم مرغ ارزش بیولوژیکی و کیفیت بالایی دارد، افزود: به دلایل مختلف فرهنگی، سرانه مصرف این پروتئین بسیار مغذی و کامل در سبد غذایی خانوار بسیار کم بوده که در این زمینه باید ضمن فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اصلاح الگوی مصرف این ماده غذایی از سوی متولیان حوزه سلامت انجام شود.

او مصرف یک عدد تخم مرغ در روز برای زنان باردار وشیرده، کودکان و نوجوانان در حال رشد، ورزشکاران و بزرگسالان سالم را مجاز دانست و اضافه کرد: برخلاف تصور برخی افراد، مصرف تخم مرغ تاثیر زیادی بر افزایش سطح کلسترول خون ندارد.

 
 

این کارشناس تغذیه با اشاره بیست و چهارم مهر، روز جهانی غذا، ادامه داد: محوریت نامگذاری این روز به عنوان روز غذا، اهمیت کفایت، امنیت و ارزش غذایی مواد خوراکی مصرفی است.

شاه امیریان ضمن تاکید بر مصرف گروه های مختلف مواد غذایی در رژیم روزانه، افزود: حبوبات منبع سرشار از پروتئین هستند و توصیه می شود یک واحد از این ماده غذایی در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.

او از برگزاری کارگاه های آموزشی اصول تغذیه سالم در مهد کودک،مدارس و دانشگاه های کازرون به مناسبت روز جهانی غذا خبر داد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 67436
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید