• 1398/05/08
  • - تعداد بازدید: 250
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری کمیته برون بخشی نظام مرگ در شبکه بهداشت

در کمیته فنی برون بخشی نظام مرگ تاکید شد: صدور جواز دفن منحصر به پزشکی قانونی

کمیته فنی برون بخشی نظام مرگ و خودکشی در دفتر ریاست شبکه بهداشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در نشست برون بخشی نظام مرگ و خودکشی، رییس این شبکه بر لزوم ثبت دقیق علت های منجر به مرگ در گواهی های فوت، به منظور استخراج آمار صحیح کشوری و اولویت بندی علل مرگ و میر، تاکید کرد.

دکتر "بندر برامکی" گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون آمادگی همکاری همه جانبه خود را با پزشکی قانونی در راستای تسهیل در روند صدور گواهی فوت و جواز دفن افراد فوت شده در مراکز درمانی تحت پوشش این شبکه، اعلام می کند.

 
 
 معاون بهداشتی شبکه بهداشت نیز افزود: با توجه به اهمیت ارزیابی و شناسایی علل مرگ و میر افراد به خصوص در مواردی از جمله خودکشی ها، سرطانها، حوادث ترافیکی، مادران باردار و کودکان زیر پنج سال، لازم است در تمامی گواهی فوت ها مشخصات فردی و علت منجر به فوت به صورت دقیق و صحیح ثبت شود.

"زهرا طهماسبی" ادامه داد: ثبت صحیح علت منجر به فوت علاوه بر استخراج آمار دقیق علل مرگ و میر از سامانه ثبت مرگ، موجب مداخله به موقع در راستای پیشگیری از حوادث مشابه در آینده می شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی کازرون نیز با بیان اینکه آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در شهرستان کازرون چشمگیر است بر فرهنگ سازی و آموزش در زمینه پیشگیری از حوادث ترافیکی و رعایت نکات ایمنی تاکید کرد.

دکتر "بیژن فرهمندفر" گفت: طبق تفام نامه منعقد شده بین پزشکی قانونی و بیمارستان ولیعصر (عج) در خرداد سال جاری، صدور جواز دفن منحصر به پزشکی قانونی است و پزشکان مراکز درمانی فقط مجاز به صدور گواهی فوت هستند.

دکتر "غلامحسین بهاری" پزشک سازمان پزشکی قانونی کازرون نیز بر لزوم ارسال فرم گواهی فوت صادر شده و مدارک پزشکی موجود در بیمارستان به همراه جسد متوفی به پزشکی قانونی اشاره کرد و ادامه داد: در موارد فوت مشکوک انتقال البسه متوفی و هرگونه مدارک و وسایل همراه که به تشخیص علت فوت کمک می کند، الزامیست.

در ادامه "طاهره بیاتی" کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماریهای غیرواگیر مرکز بهداشت شهید پیرویان مهمترین علت مرگ و میر در کشور و شهرستان کازرون را بیماریهای غیرواگیر از قبیل مشکلات قلبی عروقی، سرطانها و سوانح و حوادث ترافیکی برشمرد و خواستار تشکیل کمیته فصلی مرگ، با حضور و همفکری نماینده ادارات مرتبط با این حوزه، در راستای کاهش میزان مرگ و میر ناشی از بیماریهای غیرواگیر شد.

"زهرا داودی" کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان جوانان و مدارس با بیان اهمیت سلامت این گروه سنی، بر لزوم تشکیل و ارایه آموزش در زمینه رعایت اصول ایمنی حین رانندگی به منظور کاهش بروز سوانح و حوادث ترافیکی تاکید کرد.

 
 

"طاهره قنبریان" کارشناس واحد سلامت روان شبکه بهداشت افزود: با توجه به آمار موارد خودکشی در قشر سنی جوان و نوجوان در شهرستان کازرون، و به منظور پیشگیری از موارد مشابه، لازم است کمیته تخصصی پیشگیری از خودکشی در این شهرستان با حضور روانپزشک، روانشناس و نماینده ادارات مرتبط، تشکیل و در راستای پیشگیری از خودکشی هفکری شود.

شایان ذکر است از جمله مصوبات این نشست، تبادل اطلاعات و آمار میزان خودکشی در شهرستان بین واحد سلامت روان و پزشکی قانونی، آموزش به پزشکان مراکز درمانی در زمینه نحوه ثبت گواهی فوت و صدور جواز دفن منحصر به پزشکی قانونی بود.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 8381
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید