• 1403/04/24
  • - تعداد بازدید: 8
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

برگزاری کارگاه آموزشی کنترل پشه آئدس و بیماری های منتقله از آن ویژه کارکنان بیمارستان حضرت ولیعصر (عج)

کارگاه آموزشی آشنایی با علایم بیماری تب دانگ ویژه کارکنان بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون با اشاره به اهمیت کنترل و پیشگیری گزش با پشه آئدس و بیماری‌های منتقله از آن، گفت: کارکنان این مرکز درمانی با اهمیت شناسایی زودهنگام و درمان حمایتی بیماران مبتلا به تب دانگ در شرایط اپیدمی آشنا شدند.

 مهندس "علی نجفی" ضمن بیان نکاتی در زمینه مورفولوژی و اکولوژی پشه آئدس، راههای انتقال و پیشگیری از گزش با پشه، افزود: ویروس دانگ شامل چهار سروتایپ است که آلودگی به هریک از سروتایپ‌ها، ایمنی همیشگی در مقابل همان سروتایپ را به همراه دارد و در ابتلای بعدی فرد به سروتایپ دیگر ویروس، فرم شدیدتر بیماری ایجاد می شود.

 او ادامه داد: توجه به علائم هشداردهنده در بیماران و مراجعین تب‌دار که نیاز به مداخله سریع دارند و پیشگیری از بروز شوک که علایمی مانند استفراغ مداوم، دردشکم، بیحالی و بیقراری، تحریک‌پذیری و کم ادراری دارد، نیز ضروری است.

این کارشناس مبارزه با بیماری ها، از مهمترین راههای پیشگیری از تب دانگ و گزش پشه آئدس مهاجم، استفاده از دورکننده حشرات، پوشیدن لباس های آستین بلند و رنگ روشن، استفاده از توری های ریز در و پنجره و بهسازی محیط اطراف برشمرد./س.تدینی

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 105346