• 1401/08/30
  • - تعداد بازدید: 160
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

برگزاری کارگاه آموزشی اهمیت سلامت و مراقبت نوجوانان و اجرای طرح مکمل یاری ویژه مدیران، مراقبین سلامت و کارشناسان سلامت و تندرستی ادارات آموزش و پرورش مناطق 6 گانه

1401/08/30


کارگاه آموزشی اهمیت سلامت و مراقبت نوجوانان ویژه مدیران، مراقبان سلامت و کارشناسان سلامت و تندرستی ادارات آموزش و پرورش کازرون، خشت و کنارتخته، جره و بالاده، کوهچنار، نودان، فراشبند و دشت ارژن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید "پیرویان" این شهرستان گفت: ضرورت اجرای طرح مکمل یاری ویتامین D در مدارس متوسطه اول و دوم و آموزش تغذیه مناسب دانش آموزان از سوی "مریم مهارت" رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهمترین موضوع مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

 
 

"زهرا داودی" افزود: در این نشست بر ضرورت مشارکت مدیران مدارس در زمینه شناسایی دانش آموزان آلوده به بیماریهای واگیر مانند آنفلوانزا، کرونا و شپش سر و ارایه گزارش هفتگی به مراکز خدمات جامع سلامت، تاکید و آموزش در زمینه اهمیت تغذیه سالم و تحرک بدنی کافی در دانش آموزان برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای غیرواگیر مانند دیابت و کنترل اضافه وزن و چاقی نیز ارایه شد.

او اضافه کرد: پیشگیری از مرگ ناشی از سوانح و حوادث ترافیکی و خودکشی در گروه سنی نوجوانان و جوانان در راستای صیانت از خانواده و تحقق اهداف جوانی جمعیت از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست بود.

 
 

این کارگاه با حضور "امیرحسین جمشیدی" مدیر آموزش و پرورش کازرون، "سعیده شاه امیریان" کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهید پیرویان و جمعی از مدیران، مراقبان سلامت  و کارشناسان سلامت و تندرستی آموزش و پرورش مناطق 6 گانه برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 69727
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید