• 1398/08/12
  • - تعداد بازدید: 105
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کارگاه آموزشی احیا قلبی ریوی پایه ویژه مسوولان مراکز خدمات جامع سلامت کازرون

در کارگاه آموزش احیا قلبی ریوی تاکید شد: 10 دقیقه نخست بروز ایست قلبی زمان طلایی برای ارایه کمک های اولیه حیاتی

مسوولان مراکز خدمات جامع سلامت و مراقبان سلامت شبکه بهداشت و درمان کازرون، با اصول احیا قلبی ریوی پایه، آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، کارشناس مدیریت کاهش خطر بلایای این شبکه بهداشت گفت: در راستای اجرای برنامه ارزیابی و آموزش آمادگی خانوار در برابر بلایا (DART) و پیرو بند 13 چک لیست این برنامه در سامانه سیب، کارگاه آموزشی احیا قلبی ریوی پایه با حضور مسوولان مراکز خدمات جامع سلامت و مراقبان سلامت در سالن اجتماعات بیمارستان ولیعصر (عج) برگزار شد.

"محمد مفتح" ادامه داد: در این کارگاه آموزشی فراگیران با اصول ارایه کمک های اولیه حیاتی به آسیب دیدگان در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی و انسان ساخت، آشنا شدند.

در ادامه سرپرست اورژانس 115 کازرون و مدرس این دوره آموزشی با بیان اهمیت یادگیری فنون احیا قلبی ریوی پایه برای عموم مردم گفت: 10 دقیقه نخست بروز ایست قلبی تنفسی در فرد، زمان طلایی برای انجام حمایت های اولیه حیات محسوب می شود.

"بهمن جمشیدی" افزود: پس از گذشت این زمان، هر دقیقه تاخیر در انجام حمایت های اولیه حیاتی به بیمار یا مصدوم، احتمال بازگشت علایم حیاتی در فرد به میزان 6 تا 10 درصد کاهش می یابد.

 
 

او ضمن آموزش مراحل احیا قلبی ریوی پایه، ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن بستری مناسب برای برگزاری کارگاههای آموزشی در زمینه اقدامات پیش بیمارستانی، گامی موثر در راستای افزایش دانش و توانمندی های کارکنان شبکه بهداشت و درمان کازرون برداشته شود.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 11563
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید