• 1399/12/28
  • - تعداد بازدید: 220
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

برگزاری وبینار آموزشی اصلاح عادات نامطلوب غذایی در نوجوانان ویژه مربیان آموزش و پرورش از سوی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان کازرون

1399/12/28


با تلاش واحد تغذیه و واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون وبینار آموزشی اصلاح عادات غذایی نامطلوب، اهمیت ورزش و تحرک بدنی و بلوغ ویژه مدیران، مربیان بهداشت و رابطان آموزشی آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهید پیرویان با بیان اینکه اضافه وزن و چاقی در بین نوجوانان به شدت در حال افزایش است، گفت: برای بهبود شرایط فعلی، شناخت و اصلاح عادات نامطلوب غذایی نوجوانان ضرورت دارد.

 
 

"سعیده شاه امیریان" یکی از مهمترین عادات نامطلوب غذایی در نوجوانان را نخوردن صبحانه عنوان و اضافه کرد: این عادت نامناسب علاوه بر اینکه موجب کاهش حافظه و یادگیری، افت قندخون، چاقی و اضافه وزن می شود، زمینه ایجاد بیماری های مختلف مانند دیابت، بیماری های قلبی عروقی، فشارخون و چربی خون بالا و کبد چرب را نیز فراهم می کند.

او با بیان اینکه بی تحرکی و پرخوری در شرایط همه گیری کرونا در بین نوجوانان افزایش چشمگیری داشته است، بر ضرورت 60 دقیقه پیاده روی روزانه، رعایت نظم غذایی برای کنترل اشتها و خودداری از مشاهده تلویزیون و کامپیوتر هنگام صرف غذا با هدف توجه به حجم غذای مصرفی، تاکید کرد.

شاه امیریان ضمن هشدار در خصوص استفاده از روش های کاهش وزن غیراصولی، افزود: روش های نادرست کاهش وزن باعث کاهش رشد مطلوب، ریزش مو، تضعیف سیستم ایمنی و عصبی شدن فرد می شود و خانواده ها باید علاوه بر دریافت مشاوره تغذیه برای برخورداری از تغذیه سالم و رسیدن به وزن مطلوب، پنج گروه غذایی اصلی را در برنامه غذایی روزانه بگنجانند و رعایت اصل تعادل و تنوع در برنامه غذایی و داشتن تحرک بدنی را مد نظر قرار دهند.

کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید پیرویان نیز بلوغ را مرحله گذر از کودکی به بزرگسالی عنوان و اضافه کرد: این دوران با مجموعه ای از تغییرات جسمی، روانی و عاطفی همراه است که برای گذر مطلوب نوجوانان از این مقطع سنی، ضرورت دارد خانواده ها را با این تغییرات آشنا کنیم.

"زهرا داودی" از مهمترین مشکلات دوران بلوغ به استرس، اضطراب و افسردگی، خودارضایی و تمایل به مصرف دخانیات برشمرد.

این وبینار آموزشی با حضور جمعی از مدیران، مرییان و رابطان بهداشتی آموزش و پرورش کازرون برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 38793
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید