• 1401/03/05
  • - تعداد بازدید: 237
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

برگزاری وبینار آموزشی اجرای بسیج استانی کنترل فشارخون بالا ویژه بهورزان و مراقبین سلامت کازرون

1401/03/05


با مشارکت واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر و آموزشگاه بهورزی مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون، بهورزان، مراقبین سلامت، ماماهای پزشکان خانواده روستایی و مسوولین مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی این شهرستان با شیوه اجرای بسیج استانی پیشگیری و کنترل پرفشاری خون آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این وبینار، کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر شبکه گفت: مهم ترین هدف این کمپین، شناسایی افراد بالای 18 سال مبتلا به پرفشاری خون و انجام مراقبت و درمان این بیماران است.

"طاهره بیاتی" با بیان اینکه امروزه بیماری های غیرواگیر یکی ازمهم ترین علل مرگ و میر در سراسر کشور محسوب می شود، افزود: شناسایی زودهنگام، ارایه مراقبت و درمان بیماران مبتلا به فشارخون بالا به ویژه مادران باردار از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

 

او بر ضرورت اطلاع رسانی همگانی و فراخوان جمعیت هدف این طرح و استفاده از تمامی ظرفیت ها برای اجرای این کمپین تاکید کرد.

مدیر آموزشگاه بهورزی کازرون نیز در ادامه گفت: فشارخون مهمترین عامل خطر قابل کنترل بیماریهای قلبی و عروقی است که با تشخیص بیماری پرفشاری خون در افراد 18 سال به بالا و مراقبت از آنها، می توان کیفیت زندگی افراد را افزایش داد.

او اجرای بسیج استانی پیشگیری و کنترل فشارخون بالا را فرصت مناسبی برای شناسایی افراد بدون علامت مبتلا به این بیماری دانست و از تمامی کارکنان حوزه بهداشت خواست در اجرای این کمپین مشارکت کنند.

 
 

این نشست با حضور "زهرا طهماسبی" معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون، جمعی از مربیان آموزشگاه بهورزی و کارشناس تجهیزات پزشکی مرکز بهداشت شهید پیرویان این شهرستان برگزار و نکاتی پیرامون شیوه صحیح سنجش فشارخون، از سوی مربیان آموزشگاه بهورزی ارایه شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 61114
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید