• 1401/07/11
  • - تعداد بازدید: 154
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

برگزاری همایش بزرگداشت هفته ملی سالمندان در شهرستان کازرون

1401/07/10

با برنامه ریزی واحد سلامت خانواده مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون همایش بزرگداشت هفته ملی سالمندان، ویژه سالمندان بازنشسته شبکه بهداشت و درمان کازرون در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، سرپرست شبکه در جمع بانوان و مردان سالمند گفت: با هدف حفظ و ارتقای سلامت سالمندان، از سوی سازمان جهانی بهداشت اول اکتبر هرسال به نام روز سالمند در نظر گرفته شده و در ایران نیز ششم تا دوازدهم مهر به این عنوان نامگذاری شده است.

 
 

دکتر "محسن معینی" با اشاره به شعار امسال روز سالمند با عنوان "تاب آوری و مشارکت زنان سالمند"، افزود: تاب آوری معنای گسترده ای دارد اما با توجه به بروز بیماری های غیرواگیر در دوران سالمندی و شرایط ویژه مواجهه با همه گیری ویروس کرونا در طول سه سال گذشته، توامندسازی این گروه سنی برای مقابله با استرس ها، داشتن رژیم غذایی سالم و کنترل بیماری های غیرواگیر برای پیشگیری از معلولیت و ناتوانی و حفظ سلامت روان اهمیت فراوانی دارد.

 
 

او ضمن تاکید بر ضرورت تکریم سالمندان، اضافه کرد: هفته ملی سالمند بهانه ای است تا ضمن بررسی دغدغه ها و چالش های دوران سالمندی و تلاش برای رفع آنها، اقداماتی که در راستای ارتقای سلامت جسمی و روانی این گروه سنی از سوی متولیان حوزه سلامت انجام شده، بیان شود.

 
 

در این آیین که با حضور "زهرا طهماسبی" معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون، "حسین فروزنده" رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از کارشناسان ستادی مرکز بهداشت شهیید پیرویان برگزار شد، ضمن ارایه آموزش هایی در زمینه خودمراقبتی، پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر، حفظ سلامت روان و تغذیه مناسب دوران سالمندی از سوی کارشناسان شبکه، به قید قرعه جوایزی به سالمندان اهدا شد.

 
  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 67253
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید