• 1398/11/19
  • - تعداد بازدید: 57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری نشست برون بخشی پیشگیری از مرگ ناشی از سوانح و حوادث ترافیکی در جوانان

1398/11/19


نشست برون بخشی هماهنگی با نمایندگان ادرات کازرون، در راستای پیشگیری از مرگ جوانان به علت سوانح و حوادث ترافیکی، در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در نشست برون بخشی هماهنگی و اجرای پیشگیری از مرگ جوانان با علت سوانح و حوادث ترافکی، دکتر "بندر برامکی" رییس این شبکه بهداشت و درمان مهمترین رکن در بروز تصادفات رانندگی را نیروی انسانی دانست و از ادارات خواستار عزم جدی در راستای فرهنگ سازی و آموزش به این گروه سنی به منظور پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی شد.

 
 

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز با بیان اهمیت سلامت گروه سنی جوان به عنوان  نیروی مولد و آینده سازان این کشور، گفت: علاوه بر آموزش به جوانان، به منظور نهادینه شدن و گسترش فرهنگ سلامت، باید آموزش از سنین کودکی و نوجوانی، شروع شود.

"زهرا طهماسبی: با اشاره به میزان تلفات جانی گروه سنی جوان در شهرستان به علت سوانح و حوادث ترافیکی، از تمامی ادارات دعوت کرد با مشارکت و همفکری با مجموعه شبکه بهداشت و درمان، در راستای پیشگیری از مرگ ناشی از تصادفات در جوانان، تلاش ورزند.

کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید پیرویان نیز گفت: سوانح و حوادث ترافیکی سومین علت مرگ و میر گروه های سنی مختلف و اولین علت مرگ جوانان در کشور است، و شهرستان کازرون بیشترین آمار مرگ این گروه سنی را به دلیل سوانح و حوادث ترافیکی، در استان فارس به خود اختصاص داده است.

 
 

"زهرا داودی" افزود: این کارگروه از حدود سه ماه پیش شروع به فعالیت نموده و کارگاه های آموزشی در مدارس متوسطه، دانشگاه ها و مرکز مشاوره ازدواج بهار نکو، برای جوانان برگزار شده است.

او از اعضای جلسه خواستار برگزاری جلسات آموزشی برای گروه سنی جوانان، همفکری و ارایه راهکارهای لازم در زمینه دستیابی به اهداف این طرح و ارسال گزارش عملکرد خود به کارشناسان این شبکه،شد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 19492
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید