• 1399/09/25
  • - تعداد بازدید: 377
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

برنامه ریزی مقدمات راه اندازی کلینیک بیماری های غیرواگیر (NCD) در بیمارستان ولیعصر (عج) کازرون

1399/09/24


با تلاش کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون نشست بررسی وضعیت و برنامه ریزی راه اندازی کلینیک بیماری های غیرواگیر در بیمارستان ولیعصر (عج) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست رییس شبکه با اشاره به اهمیت شناسایی زودهنگام بیماری های غیرواگیر و پیشگیری از بروز عوارض این بیماری ها، گفت: در همه گیری بیماری واگیر کرونا اهمیت پیشگیری و شناسایی زودهنگام بیماری های غیرواگیر مانند دیابت و فشارخون بالا با توجه به پیش آگهی بیماری کووید19 در مبتلایان به بیماری های زمینه ای بیشتر نمایان شد.

 
 

دکتر "بندر برامکی" افزود: مشکلات ناشی از عوارض بیماری دیابت به عنوان یکی از بیماری های غیرواگیر، سیستم ها و اعضای حیاتی بدن را درگیر و مشکلات زیادی برای بیماران ایجاد می کند.

او ادامه داد: با راه اندازی کلینیک دیابت در درمانگاه تخصصی بیمارستان ولیعصر (عج) خدمات مورد نیاز این بیماران مانند مشاوره های تخصصی، سونوگرافی و انجام آزمایشات تشخیصی با هزینه دولتی انجام خواهد شد.

در ادامه کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماری غیرواگیر مرکز بهداشت شهید پیرویان بیماری های غیرواگیر را یکی از اولویت های مهم بهداشت و درمان برشمرد و گفت: امروزه به دلیل تغییر سبک و شیوه زندگی، شمار مبتلایان به بیماری های غیرواگیر مانند فشارخون بالا، دیابت، سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی افزایش یافته است.

"طاهره بیاتی" افزود: هدف از راه اندازی کلینیک بیماری های غیرواگیر شناسایی زودهنگام بیماری، مراقبت و درمان، اجرای نظام مراقبت بیماری های غیرواگیر از سوی مراقبان سلامت و بهورزان و ارجاع بیماران از مراقبت سطح یک به سطح 2 و 3 است.

 
 

او اضافه کرد: شهرستان کازرون دارای هشت هزار و 500 بیمار دیابتی و 20 هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا است که با راه اندازی این کلینیک می توان خدمات مفیدی به این گروه از بیماران ارایه داد.

بیاتی از مهمترین مصوبات این نشست به آغاز به کار این کلینیک در چند روز آینده و به صورت یک روز در هفته، با حضور متخصص بیماری های داخلی، قلب و عروق، جراح عمومی، چشم پزشک، متخصص رادیولوژی، نیروی کارشناس پرستاری، انجام خدمات پاراکلینیکی و ارایه آموزش های لازم به بیماران اشاره کرد.

این نشست با حضور دکتر "سجاد شرافت" رییس و جمعی از نیروهای کارشناس پرستاری بیمارستان ولیعصر (عج) و "زهرا طهماسبی" معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 33991
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید