• 1401/03/06
  • - تعداد بازدید: 306
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

استقبال فرماندار ویژه کازرون از طرح بسیج استانی کنترل فشارخون بالا

1401/03/06


فرماندار ویژه کازرون با حضور در ایستگاه سلامت سنجش فشارخون نمازگزاران در مصلای نمازجمعه این شهرستان از اجرای بسیج استانی کنترل پرفشاری خون، استقبال کرد.

 
 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، رییس شبکه با بیان اینکه فشارخون بالا مهمترین عامل قابل پیشگیری بروز مرگ زودرس و ناتوانی در ایران و سایر کشورها محسوب می شود، گفت: با توجه به اینکه این بیماری گاهی بدون علامت بوده و می تواند عوارض جبران ناپذیری بر روی اعضای بدن فرد به جا گذارد از فشارخون بالا به عنوان "قاتل خاموش" یاد می شود.

دکتر "بندر برامکی" افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز کمپین پیشگیری و کنترل فشار خون بالا را از 27 اردیبهشت 1401 با هدف شناسایی، مراقبت، درمان و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از بیماری در افراد بالای 18 سال در استان راه اندازی کرده است.

او ادامه داد: کارشناسان واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر با برپایی ایستگاه سلامت سنجش فشارخون در مصلای نمازجمعه کازرون ضمن غربالگری نمازگزاران، موارد قطعی و مشکوک به این بیماری را شناساییی و به پزشکان خانواده ارجاع دادند.

 

برامکی اضافه کرد: همچنین از سوی مسوول و کارشناسان مرکز خدمات جامع سلامت شهر "بالاده" نیز ایستگاه سنجش فشارخون در مصلای نمازجمعه این شهر برپا شد.

 
 

رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون با بیان اینکه بر اساس شاخص کشوری انتظار می رود 35 درصد افراد 18 سال به بالا مبتلا به پرفشاری خون باشند، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح تمامی افراد مبتلا به فشارخون بالا شناسایی و درمان شوند.

او از تمامی افراد بالای 18 سال ساکن شهر کازرون خواست با مراجعه به پزشکان خانواده، پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت و در روستاها نیز با مراجعه به خانه های بهداشت، نسبت به اندازه گیری فشارخون خود اقدام کنند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 61136
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید