• 1398/04/03
  • - تعداد بازدید: 76
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ارزیابی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در کازرون

ارزیابی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در کازرون

جلسه پایش و ارزیابی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در کازرون، با حضور رییس شبکه بهداشت در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهید پیرویان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست که در سومین هفته از آغاز فاز عملیاتی طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا برگزار شد، دکتر "بندر برامکی" هدف از اجرای این طرح ملی را شناسایی افراد مبتلا به پرفشاری خون، آموزش در زمینه اصلاح شیوه زندگی، داشتن تغذیه سالم و فعالیت بدنی مناسب، مراقبت و درمان بیماران مبتلا به این بیماری دانست.
او با بیان اینکه تا پایان طرح تنها دو هفته فرصت باقیست، بر ادامه غربالگری گروه هدف با دقت و جدیت بیشتر تا دستیابی به نتیجه مطلوب تاکید کرد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت نیز ضمن تقدیر از عملکرد تمامی مجموعه در پیشبرد اهداف بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در شهرستان، مداخلات ناظران ستادی بر عملکرد مراکز و ایستگاههای فعال در این طرح را به منظور شناسایی بیماران مبتلا به پرفشاری خون، لازم دانست.
"زهرا طهماسبی" ادامه داد: ناظران ستادی بایستی بر عملکرد پزشکان، مراقبان سلامت، بهورزان، داوطلبان و تمامی سنجشگران فعال در این طرح به صورت دقیق و مستمر نظارت داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل یا موانع، با همفکری مسوولان شبکه بهداشت، مداخلات موثر انجام شود.
کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماریهای غیرواگیر مرکز بهداشت شهید پیرویان و ناظر شهرستانی طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا نیز ضمن مقایسه وضعیت عملکرد اجرای این طرح در شهرستان کازرون نسبت به سایر شهرستانهای استان، از استقرار تیم های سیار در مجتمع های مسکونی به منظور سنجش و ثبت فشارخون ساکنین آنها خبر داد.
"طاهره بیاتی" از تمامی ناظران ستادی خواست به مراکز تحت نظارت خود اشراف کامل به لحاظ تعداد جمعیت غربال نشده داشته باشند و در صورت لزوم با مداخلاتی از قبیل همفکری با دهیاری ها و بخشداری ها، در راستای جلب مشارکت مردم در این طرح ملی گام بردارند.
شایان ذکر است در این نشست، ناظران ستادی مرکز بهداشت شهید پیرویان نیز حضور داشتند.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 7304
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید