• 1398/08/08
  • - تعداد بازدید: 714
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اجرای طرح ضربتی شناسایی و درمان شپش در مدارس شبانه روزی دولتی و عشایری کازرون

کارشناس واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت کازرون تاکید کرد: معاینه مداوم موی سر دانش آموزان توسط والدین به لحاظ شناسایی موارد آلودگی به شپش سر با توجه به شیوع ابتلا به این انگل پوستی در این فصل سال

طرح ضربتی شناسایی و درمان شپش سر در مدارس شبانه روزی دولتی و عشایری، با برنامه ریزی واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید پیرویان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت گفت: با توجه به شیوع بالای آلودگی به انگل شپش سر در مکان های تجمعی از جمله مدارس در فصل پاییز، طرح ضربتی شناسایی، درمان و آموزش پیشگیری از آلودگی به این انگل در مدارس شبانه روزی دولتی و عشایری کازرون اجرا شد.

"زهرا داودی" ادامه داد: همچنین برای دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول در مدارس فاقد مربی بهداشت نیز با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان، این طرح در حال انجام است و پس از معاینه دانش آموزان، نوجوانان آلوده به شپش سر، با داروی پرمترین درمان می شوند.
 
 

این کارشناس سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس به پدر و مادرها توصیه کرد: ضمن آموزش شیوه رعایت بهداشت فردی به فرزندان خود، موی سر آنها را به طور مستمر بررسی نموده و موارد مشکوک یا آلوده به این انگل را به مراکز خدمات جامع سلامت، ارجاع دهند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 11450
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید