• 1401/12/24
  • - تعداد بازدید: 70
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

آمادگی مجموعه سلامت کازرون برای امدادرسانی به مصدومین احتمالی حوادث چهارشنبه سوری

1401/12/23

کمیته پیشگیری از حوادث آخرین چهارشنبه سال، در شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، سرپرست شبکه گفت: هر سال در آیین چهارشنبه سوری و حتی روزهای قبل از آن شاهد بروز حوادث ناگوار مانند سوختگی های شدید، از دست دادن چشم، قطع عضو و حتی مرگ هموطنانمان به ویژه نوجوانان و جوانان در سراسر کشور هستیم.

 
 

دکتر "محسن معینی" افزود: فرهنگ سازی و بالابردن سطح آگاهی خانواده ها در زمینه مخاطرات ناشی از آیین چهارشنبه سوری و تاکید بر برگزاری این آیین با نظارت والدین می تواند از بروز حوادث ناگوار پیشگیری کند.

او بر ضرورت استفاده از ظرفیت داوطلبان و سفیران سلامت و آموزش و پرورش در راستای آگاهی بخشی به مردم در زمینه برگزاری ایمن آیین آخرین چهارشنبه سال تاکید کرد.

معینی با بیان اینکه 80 درصد حوادث و آسیب های جدی در آخرین چهارشنبه سال اتفاق می افتد، از آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای اورژانس پیش بیمارستانی برای ارایه خدمات به مجروحین حوادث چهارشنبه سوری خبر داد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان در ادامه افزود: بخشی با عنوان "سفرنامه سلامت نوروزی" در سایت شبکه بهداشت و درمان برای آگاهی بخشی به مردم و مسافران نوروزی در زمینه راههای پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی و مسمومیت با گاز منواکسید کربن، پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیرواگیر، حفظ سلامت مادران باردار در طول سفر و تغذیه صحیح در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به آدرس الکترونیکی https://kazeroon.sums.ac.ir/page-Kazeroon/fa/105/form/Cl17447/link راه اندازی شده است.

 
 

این نشست در بیست و سومین روز از اسفند و با حضور "زهرا طهماسبی" معاون بهداشت، مسوول حراست شبکه بهداشت و درمان کازرون، مسوول اورژانس 115، مدیر داخلی و مسوول خدمات پرستاری بیمارستان ولیعصر (عج) و کارشناسان واحدهای آموزش سلامت، جلب مشارکت های مردمی، کارشناس سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس و کارشناس کاهش خطر در بلایا و حوادث مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون برگزار و کارشناسان ستاد مرکز بهداشت گزارش اقدامات خود در زمینه آگاهی بخشی به عموم در زمینه مخاطرات چهارشنبه سوری را ارایه دادند./س.تدینی

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 75718
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید