• 1398/08/01
  • - تعداد بازدید: 183
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آشنایی مشاوران و روانشناسان کازرون با اصول پیشگیری از خودکشی

داشتن اعتماد به نفس بالا و مهارت دوری از موقعیت های تنش زا، از عوامل محافظت کننده در برابر اقدام به خودکشی

مشاوران و روانشناسان شبکه بهداشت و درمان و اداره آموزش و پرورش شهرستان کازرون، با اصول پیشگیری از خودکشی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در کارگاه آموزشی اصول پیشگیری از خودکشی، "زهرا طهماسبی" معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان، پیشگیری از خودکشی را یکی از اولویت های مهم سلامت برشمرد و اظهار امیدواری کرد با همکاری مشاوران و روانشناسان شبکه بهداشت و اداره آموزش و پرورش، گام مهمی در راستای کاهش موارد اقدام به خودکشی و مرگ ناشی از خودکشی به خصوص در گروه سنی نوجوان و جوان برداشته شود.

 
 

"طاهره قنبریان" کارشناس مسوول واحد سلامت روان مرکز بهداشت شهید پیرویان نیز ضمن ارایه آمار موارد خودکشی در نیمه نخست سال جاری، موارد مهم و کلیدی نیازمند به مداخلات روانشناسی را مطرح نمود.

کارشناس مسوول گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مدرس این کارگاه آموزشی، با بیان اینکه خودکشی یک اورژانس روانپزشکی است، گفت: افراد مبتلا به اختلالات روانپزشکی، سابقه قبلی اقدام به خودکشی، سابقه خانوادگی خودکشی و الکلیسم، مبتلایان به بیماری های جسمی، افراد مطلقه، بیوه، مجرد و افرادی که تنها زندگی می کنند، در معرض خطر اقدام به خودکشی هستند.

 
 

"فریبا رضایی" اختلافات خانوادگی، مشکلات شغلی و مالی و سوء مصرف مواد مخدر را از دیگر عوامل خطر ایجاد کننده خودکشی مطرح نمود.

این کارشناس سلامت روان بر شناسایی دانش آموزان در معرض خطر خودکشی تاکید کرد و افزود: اعتماد به نفس بالا، پذیرا بودن تجربیات و راه حل های ارایه شده توسط دیگران، داشتن مهارت دوری از موقعیت های تنش زا و حل مشکل و مهارت های اجتماعی خوب از عوامل محافظت کننده فرد در مقابل اقدام به خودکشی است.

 
 

این نشست در سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان کازرون و در راستای کاهش موارد اقدام به خودکشی و مرگ ناشی از خودکشی در شهرستان کازرون، برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 11260
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید