• 1400/06/14
  • - تعداد بازدید: 381
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

آشنایی مسوولین مراکز خدمات جامع سلامت کازرون با روند ارجاع بیماران به کلینیک بیماری های غیرواگیر (NCD)

1400/06/14


مسوولان مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی کازرون با روند ارجاع بیماران به کلینیک پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، معاون بهداشتی شبکه در این نشست گفت: کلینیک NCD به عنوان نخستین کلینیک پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در کشور است که با ارجاع بیماران از سطح یک مراقبت های بهداشتی از خانه های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت به این مرکز، مراقبت های سطح دو نظیر ویزیت پزشکان متخصص، مشاوره های روانشناسی، تغذیه و انجام تست های تشخیصی غربالگری سرطان ها انجام می شود.

"زهرا طهماسبی" افزود: بهورزان و مراقبان سلامت باید نسبت به شناسایی بیماران دیابتی، فشارخون بالا و سایر بیماری های غیرواگیر تلاش نموده و با انجام مراقبت های بعدی و ارجاع به کلینیک NCD، علاوه بر پیگیری درمان بیماران از بروز ناتوانی در آنها پیشگیری کنند.

 
 

کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهید "پیرویان" نیز در ادامه گفت: در سیر ارجاع بیماران مبتلا به بیماری های غیرواگیر به این مرکز تشخیصی و درمانی، مسوولان مراکز بهداشتی نقش هماهنگ کننده بین بهورز، مامای روستایی، پزشک خانواده و مراجعان را ایفا می کنند.

"طاهره بیاتی" افزود: جهت تسهیل در روند انجام مراقبت های سطح دو برای بیماران دیابتی در این کلینیک، انجام آزمایشات قند خون ناشتا، قندخون دو ساعت بعد و هموگلوبین A1C و برای بیماران دارای فشارخون بالا آزمایشات چربی خون ضرورت دارد.

او اضافه کرد: شیوه دریافت نوبت در این کلینیک، از طریق مراجعه به سامانه اینترنتی  nobat.sums.ac.irو یا تماس با تلفن گویای 32930193 است.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 46362
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید