• 1401/05/12
  • - تعداد بازدید: 216
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

آشنایی مراقبان سلامت اداره آموزش و پرورش کازرون با اصول احیای قلبی ریوی پایه

1401/05/12

کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون از برگزاری کارگاه آموزشی احیای قلبی ریوی پایه ویژه مراقبان سلامت آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، "زهرا داودی" گفت: احیای قلبی ریوی مجموعه ای از اقدامات اورژانسی است که در صحنه حادثه از سوی فردی آگاه برای بازگرداندن اعمال دو عضو حیاتی قلب و ریه و رساندن خون و اکسیژن به مغز برای جلوگیری از آسیب مغزی انجام می شود.

او افزود: "بهمن جمشیدی" مسوول پایگاه اورژانس 115 کازرون شیوه انجام احیای قلبی ریوی پایه و مانور باز کردن راه هوایی در انسداد با جسم خارجی را به مراقبان سلامت آموزش و پرورش آموزش داد.

 
 

در ادامه این کارگاه آموزشی داودی با اشاره به ضرورت حفظ جوانی جمعیت به عنوان یکی از سیاست های دولت، افزود: برای تشویق خانواده ها به فرزندآوری و مقابله با بحران پیری جمعیت در سال های آینده، مشارکت تمامی ادارات و نهادها ضرورت دارد.

این کارشناس واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس با بیان اینکه استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد آموزشی می تواند زمینه دستیابی به اهداف طرح جوانی جمعیت را فراهم کند، از مراقبین سلامت خواست با ارایه آموزش به والدین، مسوولان و معلمان مدارس و دانش آموزان در زمینه پیشگیری از مرگ نوجوانان به دلیل سوانح و حوادث ترافیکی، خودکشی، مهارتهای ارتباطی موثر و ازدواج آسان و پایدار، در راستای ارتقای فرهنگ حفظ جمعیت با آسیب های اجتماعی کم و افزایش جوانی جمعیت مشارکت کنند.

 

این کارگاه با حضور "هادی زالزاده" معاون پرورشی آموزش و پرورش کازرون و جمعی از مراقبان سلامت آموزش پرورش در کانون "رضوان" برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 64592
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید