• 1400/12/24
  • - تعداد بازدید: 200
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

آشنایی مدیران و مربیان مهدکودک های کازرون با اصول تغذیه صحیح دوران کودکی

1400/12/24


مدیران و مربیان مهدکودک های کازرون با اصول تغذیه صحیح در دوران کودکی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، کارشناس مسوول واحد تغذیه مرکز بهداشت شهید "پیرویان" این شهرستان با بیان اینکه الگوهای رفتاری اعضای خانواده نقش موثری در انتخاب غذا توسط کودک دارد، گفت: بیان نکات منفی از سوی خانواده در میزان اشتها و علاقه کودک به غذایی خاص کاسته و بیان نکات مثبت موجب افزایش علاقه کودک به آن غذا می شود.

"سعیده شاه امیریان" افزود: غذای کودک باید متنوع، خوش رنگ، خوش بو و با قوام و غلظت مناسب و ترکیبی از پنج گروه مواد غذایی اصلی باشد.

 
 

او ادامه داد: شروع تغذیه تکمیلی کودکان باید از یک نوع ماده غذایی ساده باشد و به تدریج مخلوطی از چندین ماده غذایی استفاده شود و تا حد امکان پوره میوه تازه جایگزین آب میوه شود.

این کارشناس تغذیه ضمن تاکید بر پرهیز از دادن شیر گاو و عسل به شیرخوار تا قبل از یکسالگی به دلیل احتمال بروز بوتولیسم، اضافه کرد: در سال دوم زندگی مصرف شیر مادر اهمیت دارد اما نباید عاملی برای جایگزینی غذای اصلی کودک باشد.

شاه امیریان افزود: در تغذیه کودکان 2 تا 5 سال باید از سه وعده غذایی اصلی و دست کم 2 میان وعده و در هر وعده غذایی به میزان یک لیوان معادل 240 سی سی استفاده شود.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 56809
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید