• 1400/04/13
  • - تعداد بازدید: 323
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

آشنایی داوطلبان متخصص سلامت ادارات کازرون با اشتباهات رایج در الگوی تغذیه ای

1400/04/13


با تلاش کارشناس جلب مشارکت مردمی شبکه بهداشت و درمان کازرون، وبینار آموزشی با موضوع "اشتباهات رایج در الگوی تغذیه ای، سدی برای داشتن بدنی سالم" ویژه داوطلبان متخصص سلامت ادارات این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، کارشناس جلب مشارکت مردمی این شبکه با اشاره به آغاز موج پنجم بیماری کرونا بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون تاکید کرد.

 
 

"شهره خسروی" از داوطلبان متخصص سلامت ادارات خواست به عنوان پل ارتباطی بین متولیان بهداشت و سایر مردم در راستای افزایش سطح سواد سلامت جامعه با ارایه آموزش های فرا گرفته شده به سایرین اهتمام ورزند.

کارشناس واحد تغذیه مرکز بهداشت شهید پیرویان و مدرس این دوره آموزشی نیز در ادامه با بیان اینکه انتخاب های اشتباه در الگوی تغذیه ای و عادت به تکرار همه روزه آنها موجب کشیده شدن فرد به سمت ناخوشی، بیماری، چاقی و اضافه وزن می شود، افزود: برای داشتن تغذیه سالم رعایت سه اصل تعادل، تنوع و تناسب در رژیم غذایی ضروری است.

"سعیده شاه امیریان" از مهمترین عادات بد تغذیه ای و سبک زندگی نامناسب را نخوردن صبحانه و شام، مصرف شام در ساعات پایانی شب، بی توجهی به مصرف میان وعده ها در طول روز، دیرخوابیدن و نداشتن استراحت کافی، استفاده از روش های نامناسب کاهش وزن، مصرف بیش از اندازه قندهای طبیعی و مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برشمرد.

در این وبینار آموزشی جمعی از داوطلبان متخصص سلامت ادارات حضور داشتند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 43576
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید