• 1401/11/10
  • - تعداد بازدید: 119
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

آشنایی داوطلبان سلامت کازرون با عوامل خطر سرطانها

1401/11/10


به مناسبت پویش ملی مبارزه با سرطان و با تلاش واحد جلب مشارکت مردمی شبکه بهداشت و درمان کازرون، داوطلبان سلامت با عوامل خطر سرطانها آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، کارشناس مسوول واحد مبازه با بیماریهای غیرواگیر مرکز بهداشت شهید "پیرویان" این شهرستان با بیان اینکه هشتم الی پانزدهم بهمن پویش ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده است، گفت: با خودمراقبتی و داشتن امید به زندگی، سرطان قابل پیشگیری است.

 
 

"طاهره بیاتی" ضمن معرفی عوامل خطر ابتلا به سرطان و راههای پیشگیری از آن، افزود: اصلاح سبک زندگی، داشتن رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی کافی در پیشگیری از سرطانها موثر است.

او اضافه کرد: توده سرطانی در مراحل اولیه محدود بوده و با تشخیص به موقع و زود هنگام، درمان آن آسان تر و امکان بهبود بیمار بیشتر است.

معرفی علایم خطر بیماری سرطان پستان و آموزش شیوه خودآزمایی پستان از سوی "فاطمه بازایی" کارشناس مبارزه با بیماریهای غیرواگیر مرکز بهداشت از دیگر محورهای این کارگاه آموزشی بود.

در ادامه کارشناس سلامت محیط مرکز بهداشت شهید پیرویان پیرامون شیوه سالم سازی سبزیجات و میوه جات، شیوه دفع پسماندهای خانگی، جداسازی قوطی های کنسرو، کارتن و بطری های پلاستیکی از سایر زباله های خانگی، نکاتی عنوان کرد.

مهندس "اکرم عفیفیان" با بیان اینکه پسماندهای تیز و برنده مانند سرنگ و سوزن، باید داخل جعبه گذاشته و دفع شود، افزود: سلامت آب آشامیدنی از سوی کارشناسان سلامت محیط و اداره آبفا بررسی می شود ولی بهتر است هنگام مسافرت، از آب جوشیده استفاده شود.

 
 

او با اشاره به ضرورت رعایت بهداشت و استفاده از وسایل شخصی در آرایشگاه ها، از داوطلبان خواست در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، موارد را در تماس با سامانه تلفنی 190 رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع رسانی کنند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 73644
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید