• 1398/07/24
  • - تعداد بازدید: 112
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آشنایی داوطلبان سلامت با راههای پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی

در نشست داوطلبان و سفیران سلامت تاکید شد: تشخیص زودهنگام سرطان پستان اساس کنترل و بهبود بقا افراد مبتلا به این بیماری

کارشناس جلب مشارکت مردمی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی و سرطان پستان، ویژه داوطلبان و سفیران سلامت، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، "شهره خسروی" ضمن اشاره به نقش موثر داوطلبان سلامت در ترویج و اشاعه فرهنگ سلامت، گفت: این نشست به منظور افزایش آگاهی داوطلبان و سفیران سلامت نسبت به عوارض بیماریهای قلبی عروقی و پیشگیری از سرطان سینه برگزار شد.

کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماریهای غیرواگیر مرکز بهداشت شهید پیرویان ضمن اشاره به مناسبتهای بهداشتی ماه جاری، گفت: ابتلا افراد به بیماریهای قلبی عروقی عامل 47 درصد مرگ و میرهای رخ داده در استان فارس است.

 
 

"طاهره بیاتی" اصلاح شیوه زندگی از قبیل داشتن تغذیه سالم، فعالیت بدنی مناسب، مدیریت استرس های محیطی و پرهیز از مصرف دخانیات و الکل را از جمله راهکارهای پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی دانست.

این کارشناس مبارزه با بیماریهای غیرواگیر با اشاره به آغاز پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سرطان پستان را شایع ترین نوع سرطان در زنان برشمرد و گفت: اساس کنترل و بهبود بقا بیماران مبتلا به سرطان پستان، تشخیص زودهنگام این بیماری است.

او افزود: هدف پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان، آشنایی عموم مردم با علایم و نشانه های این بیماری، خودآزمایی و مراجعه به موقع برای تشخیص قطعی و درمان آن است.

کارشناس واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز داوطلبان و سفیران سلامت را با علل روان شناختی تاثیرگذار بر رانندگی جوانان آشنا ساخت و راهکارهای مقابله با رفتارهای تهاجمی و خشونت آمیز حین رانندگی را آموزش داد.

 
 

"فرزانه داودی" بر لزوم شناسایی کودکان کار و خیابانی و ارسال مشخصات آنها به مرکز بهداشت شهید پیرویان به منظور ارایه خدمات بهداشتی از قبیل مشاوره روان و تغذیه به این گروه سنی تاکید کرد.

کارشناس مسوول واحد سلامت خانواده از دیگر مدرسان این نشست، پیرامون مراقبت های کودکان، ترتیب مراقبت ها و مصرف مکمل های کودکان سخن گفت.

 
 

"محبوبه خورشیدی فرد" بر شروع مراقبت های نوزادان از 3 تا 5 روزگی و ادامه آنها تا 5 سالگی، تغذیه انحصاری کودک با شیر مادر تا 6 ماهگی و شروع تغذیه تکمیلی از پایان 6 ماهگی تاکید کرد. 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 10893
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید