• 1402/09/04
  • - تعداد بازدید: 87
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
آشنایی بانوان شاغل در ادارات کازرون با اصول تغذیه سالم و پیشگیری از عفونت های آمیزشی و اهداف بسیج ملی سلامت

آشنایی بانوان شاغل در ادارات کازرون با اصول تغذیه سالم و پیشگیری از عفونت های آمیزشی و اهداف بسیج ملی سلامت

 

با تلاش واحد سلامت خانواده مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون، بانوان شاغل در ادارات شهرستان با اصول تغذیه سالم و پیشگیری از عفونت های آمیزشی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، کارشناس سلامت خانواده مرکز بهداشت شهید "پیرویان" این شهرستان با اشاره به شعار هفته سلامت بانوان با عنوان "بانوی سالم، خانواده سالم، جامعه سالم" گفت: انتخاب شعار هفته ملی زنان به این موضوع اشاره دارد که سلامت خانواده و جامعه در گرو سلامت زنان است.

 

"فریده روستا" افزود: زنان در محیط خانواده با خودمراقبتی، انتخاب مواد غذایی سالم و ترویج سبک زندگی سالم علاوه بر حفظ سلامت خود، سلامت سایر اعضای خانواده را نیز حفظ می کنند.

او اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی، "سعیده شاه امیریان" کارشناس تغذیه مرکز بهداشت، اهمیت تغذیه در سلامت بانوان، هرم غذایی و لزوم استفاده از گروههای مواد غذایی در سفره خانواده و دکتر "فرناز یاقوتی" متخصص پزشکی اجتماعی، راههای پیشگیری و درمان عفونت های آمیزشی را آموزش دادند.

در ادامه کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت در کشور، گفت: این پویش با هدف غربالگری، شناسایی و آموزش جمعیت بالای 18 سال در زمینه فشارخون بالا و دیابت آغاز شده است.

"طاهره بیاتی" افزود: در این طرح ملی، افراد بالای 40 سال و گروه سنی 18 تا 40 سال در معرض خطر ابتلا به دیابت بررسی و برای بیماران شناسایی شده درمان و مراقبت انجام می شود.

 

او با بیان اینکه 18 هزار نفر از جمعیت شهرستان کازرون را گروه سنی بالای 18 سال تشکیل می دهند، ادامه داد: در پویش ملی سلامت علاوه بر بررسی قندخون جمعیت هدف، تمامی افراد بالای 18 سال نیز از نظر ابتلا به پرفشاری خون، اضافه وزن و چاقی، وزن، قد و نمایه توده بدنی ارزیابی می شوند.

او از افراد بالای 18 سال خواست به پایگاههای سلامت، پایگاههای پزشک خانواده دولتی و خصوصی، مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت مراجعه و در این طرح شرکت کنند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 90579
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید