• 1403/01/25
  • - تعداد بازدید: 58
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

فرایند نحوه ی رسیدگی به شکایات واصله درزمینه قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت

با سلام واحترام
 
         ضمن عرض خداقوت ، با توجه به بند 2 مصوبات سی و نهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه درتاریخ 25 / 11 / 1402 مبنی برنحوه رسیدگی به شکایات واصله در زمینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، به استناد نامه شماره 2125 / 101 / د مورخ 8 / 9 / 1402 مشاور محترم وزیر و مدیرکل حوزه وزارت متبوع درخصوص برگزاری دو جلسه مورخ 7 / 5 / 1402  و 8 / 3 / 1402 در وزارت مذکور با موضوع "تصمیم گیری درخصوص تدوین فرایند رسیدگی به شکایات مرتبط با قانون فوق الاشاره"  موارد به شرح زیر  قید گردیده است : (فرایند نحوه ی رسیدگی به شکایات پیوست می باشد.)
 
1-اولین مرجع رسیدگی به شکایات ذینفع یا وابستگان درجه اول شاکی ، مدیریت بازرسی ، ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات دانشگاه می باشد.
 
2- شکایات مستند به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که مدیران از اجرای آن تخلف نموده اند و موجبات نارضایتی ذینفعان را فراهم آورده اند جهت بررسی به مدیریت بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ارسال شود.
 
3-چنانچه تخلف مدیر در بررسی شکایات واصله به مدیریت بازرسی ، ارزیابی عملکرد  و پاسخگویی به شکایات ، صحت سنجی و تایید شد ، جهت صدور رای به هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان ارجاع داده خواهد شد.
 
4-چنانچه درخصوص شکایت ذینفع و تخلف مدیر مربوطه در بررسی شکایات واصله به مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات نتیجه ای حاصل نشد و همچنان از تصمیم اتخاذ شده رضایت نداشته باشند ، طبق تبصره 4-ماده 16 قانون دیوان عدالت اداری جهت صدور رای درکمیته رفع اختلاف مدیریت حقوقی مطرح تا رضایت شاکی حاصل گردد.
 
5-شکایاتی که استناد به" قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت نداشته و وابسته به روح قانون"*  می باشد ، چنانچه شاکیان متعلق به حوزه وزارت بهداشت باشند ، به 4 گروه : " دانشجویی،کارمندی، طرحی و هیات علمی" طبقه بندی شده و در معاونت مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت .
 
*"روح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت :"
متقاضی قبل از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، شرایط ذینفعی از قانون مذکور را نداشته و بعد از این قانون حائز شرایط ذینفع از قانون شده است. مانند فرد متقاضی که قبل از قانون، مجرد بوده و تعهد خدمت داده است و بعد از قانون مذکور ، متاهل شده و دارای فرزند می باشند و درخواست استفاده قانون را دارد. همچنین کلیه مواردی که موجبات ممانعت از جوانی جمعیت رافراهم می آورند و صراحتا" در بندهای قانون جوانی جمعیت قرارنگرفته اند، می توانند مستند به روح قانون استنباط گردند که تشخیص آن برعهده کمیسیون رسیدگی به شکایات مرتبط با قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت می باشد.
 
6-درخصوص درخواست های جابجایی هر 4 گروه" دانشجو،کارمند، طرحی وهیات علمی" چنانچه زوجین ، هردو درحوزه وزارت بهداشت باشند، اولویت: "ماموریت، میهمانی یا انتقالی" به ترتیب ذیل می باشد :
 
-موافقت با انتقال  زن به محل سکونت همسر، موافقت با انتقال مرد به محل سکونت همسر و موافقت با انتقال هردونفر به محل سکونت ثالث.
 
7-درخصوص درخواست های جا به جایی هر4 گروه:" دانشجو،کارمند،طرحی وهیات علمی" چنانچه یکی از زوجین خارج از حوزه وزارت بهداشت باشد، اولویت ماموریت، میهمانی یا انتقالی  به ترتیب  ذیل می باشد :
-موافقت با انتقال زن به محل سکونت همسر(درصورتی که زن وابسته به وزارت بهداشت باشد)، موافقت با انتقال مرد به محل سکونت همسر(درصورتی که مرد وابسته به وزارت بهداشت باشد) و موافقت با انتقال هریک از زن / همسر (وابسته به وزارت بهداشت) به محل سکونت ثالث به استثنای مراکز استان.
 
8-موارد شکایاتی که تخلف از قانون محرز می باشد وتوسط دفتر هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان، حکم برایشان صادرشده است، جهت طرح درنشست  اجلاس روسای دانشگاه ها، جهت استحضار ریاست محترم دانشگاه ارسال خواهد شد.
 
با عنایت به موارد پیشگفت ، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ گردد تا فرایند نحوه ی رسیدگی به شکایات واصله پیرامون قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت به  طریق مقتضی به کلیه گروه های مختلف کارکنان محترم تحت پوشش اطلاع رسانی شود.
  • گروه خبری : اطلاعیه ها
  • کد خبری : 99156
کلیدواژه