04 تیر 1405

  • 1405/03/27
  • - تعداد بازدید: 24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان کازرون

نخستین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کازرون در سال 1405 با محوریت تولید نان کامل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر

نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کازرون در سال 1405 با محوریت تولید نان کامل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر در فرمانداری ویژه برگزار شد.

نخستین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کازرون در سال 1405 با محوریت تولید نان کامل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و آرزوی توفیق برای رزمندگان در صحنه نبرد با دشمنان و در سنگر دیپلماسی برای توافق عزتمندانه همراه با منافع معنوی و مادی برای کشورمان، گفت: هر جامعه‌ای برای حرکت در مسیر تعالی و تکامل، نیازمند ترسیم و تقویت زیرساخت‌هایی در چارچوب های مختلف است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها زیرساخت‌های بهداشتی و سلامت‌محور است.

"داریوش عابدی" با اشاره به نقش شبکه بهداشت و درمان به عنوان متولی سلامت جامعه، افزود: با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم، نظارت‌های بهداشتی بر فرآیند تهیه، توزیع و مصرف نذورات در هیات‌ها، تکایا و دسته‌های عزاداری با هدف حفظ سلامت عزاداران، تشدید شود.

در ادامه این نشست، معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون با ارائه گزارشی از وضعیت سلامت شهرستان در حوزه بیماری های واگیر و غیرواگیر، توسعه تولید و مصرف نان کامل را یکی از مهم‌ترین راهکارهای ارتقای سلامت جامعه عنوان کرد و گفت: مصرف نان کامل نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت نوع دو و برخی بیماری‌های دستگاه گوارش مانند سرطان کولون دارد.

مهندس "محمد احمدی" با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۲ واحد نانوایی در شهرستان فعالیت دارند و تنها یک واحد اقدام به تولید نان کامل می‌کند، بر لزوم فرهنگ‌سازی و توسعه این نوع نان تأکید و اضافه کرد: با توجه به وجود بیش از ۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و حدود ۲۵ هزار بیمار مبتلا به فشار خون در شهرستان، اصلاح الگوی تغذیه ای و ترویج مصرف نان کامل می تواند مهم‌ترین راهکارهای کنترل این بیماری‌ها باشد.

او همچنین در خصوص راههای کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان مانند هاری، سالک، تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو و تهدید پشه آئدس مطالبی را مطرح کرد و بر ضرورت بهسازی محیط، مدیریت صحیح دفع پسماندها، ترمیم شکستگی شبکه آبرسانی و جمع‌آوری لاستیک‌های فرسوده برای کاهش عوامل خطر این بیماری ها تأکید کرد.

از دیگر محورهای مورد تاکید معاون بهداشت شبکه بهداشت با توجه به اهمیت پیشگیری از غرق‌شدگی، انجام اقدامات محافظتی در استخرهای آبیاری کشاورزی و تفرجگاههای جنب رودخانه ها برای کاهش آمار حوادث و فوت ناشی از غرق شدگی بود.

بر اساس مصوبه این نشست مقرر شد شبکه بهداشت و درمان با ارائه گزارش فصلی به فرمانداری، روند بهسازی محیط در بخش های تابعه شهرستان به منظور کنترل بیماری های واگیر را اعلام نماید.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 155009

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید