شبکه بهداشت و درمان کازرون
برگزاری نشست هماهنگی اجرای برنامه غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان کازرون
معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون، از برگزاری نشست هماهنگی اجرای برنامه غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال با حضور مسوولان اداره بهزیستی شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، مهندس "محمد احمدی" گفت: در راستای ارتقای سلامت بینایی کودکان و پیشگیری از معلولیتهای ناشی از اختلالات بینایی، نشستی با حضور کارشناس واحد مبارزه با بیماریهای غیرواگیر شبکه و مسوولان اداره بهزیستی شهرستان برگزار و در خصوص اجرای برنامه غربالگری تنبلی چشم کودکان هم اندیشی و برنامهریزی شد.
او افزود: بر اساس آمار موجود، حدود ۷ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله در شهرستان کازرون واجد شرایط شرکت در این برنامه هستند که اطلاعات این گروه سنی توسط شبکه بهداشت در اختیار اداره بهزیستی قرار خواهد گرفت تا فرآیند غربالگری آنان توسط تیمهای اجرایی بهزیستی انجام شود.

احمدی با تأکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام تنبلی چشم کودکان تاکید کرد: شناسایی و درمان بهموقع این اختلال میتواند از بروز مشکلات بینایی پایدار و معلولیتهای احتمالی در آینده جلوگیری کند، از این رو همکاری و هماهنگی بین شبکه بهداشت و اداره بهزیستی نقش مهمی در موفقیت اجرای این برنامه دارد.
معاون بهداشت شبکه از خانوادهها خواست با مشارکت فعال در این طرح و مراجعه به مرکز غربالگری معرفی شده از سوی شبکه بهداشت و درمان، زمینه حفظ و ارتقای سلامت بینایی فرزندان خود را فراهم کنند.
نظر دهید