واحد فناوري اطلاعات

 
  • مهندس زهره یزدانی- کارشناس ارشد هوش مصنوعی -  yazdanizo@sums.ac.ir
شماره تماس :42219877
شماره داخلی :128



وظايف در حوزه سخت افزار:
 
ماده 1 -  نظارت بر روند خريد تجهيزات رايانه اي :
  1. دريافت يا تكميل فرم درخواست خريد تجهيزات رايانه اي ( فرم شماره يك )
  2. بررسي كارشناسي علت نياز خريد تجهيزات رايانه اي و تاييد ، يا عدم تاييد نياز
  3. تهيه ليست تجهيزات مناسب با نياز(در صورت تاييد نياز) طبق مشخصات ارائه شده از سوي مديريت فناوري اطلاعات وارتباطات (فرم شماره 5)
  4. تاييد فاكتورها از نظر فني و مطابقت با ليست تجهيزات و بررسي قيمت و اعلام نظر احتمالي در زمينه قيمت ها ( تاييد قيمت بر عهده كارپرداز مي باشد )
  ماده 2 - كنترل فني تجهيزات خريداري شده از نظر تطبيق با فاكتور هاي تاييد شده ،به صورت زير :
  1. بررسي فني قطعات و گارانتي هاي ارائه شده و مطابقت با ليست تهيه شده وفاكتور تاييد شده
  2. الصاق برچسب ليست قطعات داخلي رايانه ها همراه با مشخصات فني و تاريخ شروع و خاتمه گارانتي قطعات بصورت مشخص بر روي رايانه هاي خريداري شده ( بهتر است توسط شركت فروشنده انجام گيرد )
  3. تكميل فرم مخصوص چك ليست سيستم (فرم شماره 6) همراه با توضيحات مربوطه
  4. الصاق برچسب كنترل فني در پشت كيس
ماده 3 -  فرآيند تعميرات :
  1. نصب سيستم عامل هاونرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و... بر روي رايانه هاي موجود در واحد
  2. تشخيص عيوب سخت افزاري سيستم ها و رفع عيب تجهيزات در حد آموزش هاي داده شده
  3.  نظارت بر فرآيند ارسال تجهيزاتي كه نياز به تعمير دارند ( مانند : چاپگر ) به شركت هاي خصوصي وكنترل كيفيت تعمير تجهيزات
تبصره - نظارت بر فعاليت شركت هاي پيمانكار طرف قرارداد از طريق چك ليست هاي نظارتي

وظايف در حوزه شبكه : 

ماده 1 - نگهداري صحيح از كليه تجهيزات شبكه اعم از Active و Passive  بر اساس استاندارد هاي فن آوري اطلاعات و ارتباطات
ماده 2 - تهيه مستندات جامع شبكه بر اساس استاندارد مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات  
ماده 3 - آگاهي كامل از كاربرد و نحوه عملكرد تجهيزات Active
ماده 4 - آگاهي كامل از نحوه ارتباط مركز تا ساختمان مركزي و دسترسي به شبكه اينترانت و اينترنت
ماده 5 - آگاهي كامل از نحوه عيب يابي دروني شبكه و برخورد با مشكلات احتمالي
ماده 6 - حفظ ، نگهداري ، پشتيباني و عيب يابي از نقطه ابتدايي تا انتهايي شبكه موجود
ماده 7 - مطلع نمودن مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغيير ، تحول و نيازها
ماده 8 - عيب يابي و رفع مشكل شبكه‌اي كليه سيستمهاي كامپيوتري موجود در مركز مربوطه
ماده 9 - آشنايي با سيستم عامل لينوكس و مفاهيم اوليه شبكه Network + ( اختصاصي كارشناسان )
ماده 10 - مطلع بودن از انجام هرگونه عمليات عمراني و تلاش جهت حفظ و نگهداري تجهيزات شبكه

 
وظايف در حوزه نرم افزار:

ماده 1 - پيگيري و ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع مشكلات نرم افزاري و بهبود سيستم
ماده 2 - مشاوره به واحد مربوطه جهت مكانيزه كردن فرايند ها
ماده 3 - هماهنگي با مديريت فناوري اطلاعات در خصوص عقد قراردادهاي پشتيباني نرم افزارها
ماده 4 - همكاري در تهيه RFP (تهيه ، تنظيم و مستند سازي نيازمند ها انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا)
ماده 5 - آشنايي فني با نرم افزار ها و سخت افزارهاي مربوطه ( مانند حضور وغياب و دستگاه تايمكس ... )
ماده 6 - آگاهي از كليات (حيطه و نوع فعاليت هاي تحت پوشش) نرم افزارهاي واحد مربوطه جهت پيكيري مناسب تر مسائل مربوطه
ماده 7 - نظارت و پيگيري روند تهيه فايل پشتيبان (Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره اي و آرشيو آنها
ماده 8 - تاييد اتمام كار پروژه ها و يا فاكتور هاي نرم افزاري                     
ماده 9 - مطلع بودن از هر گونه تغيير و تحول نرم افزاري
 
وظايف در حوزه وب سايت :

ماده 1 - آشنايي با نرم افزار ICARUS و آدرس هاي وب سايت واحد
ماده 2 - بررسي وب سايت هاي واحدهاي مختلف واعلام نظرات به مديريت فناوري اطلاعات جهت بهتر شدن كيفيت تمامي وب سايت هاي زير مجموعه
ماده 3 - آشنايي با استاندارد هاي تهيه وب سايت ( از طريق بازديد از سايتهاي متفاوت )
ماده 4 - به روز نگه داشتن مطالب وب سايت ( اخبار و اطلاعيه و ... )
ماده 5 - نظارت كارشناس IT برروي كار رابط وب سايت ( در صورت متفاوت بودن رابطان )
ماده 6 - نظارت مستقيم بر روي وب سايت واحد خود ،انتقال مشكلات وپيگيري آنها

وظايف در حوزه اتوماسيون اداري :

ماده 1 - آگاهي كامل از تنظيمات نرم افزار اتوماسيون اداري
ماده 2 - آشنايي كاربردي با سيستم اتوماسيون اداري جهت آموزش نرم افزار و رفع اشكال به كاربران شاغل در آن واحد
ماده 3 - اطلاع رساني از وضعيت سيستم اتومسيون اداري و كاربران ( فعال - تغيير سمت و ....)  در آن مركز


وظايف در حوزه اينترنت :

ماده 1 - آشنايي با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امكانات اينترنت ( FTP,FTP2 ، حجم down Load )و نرم افزارهاي جانبي
ADSl ماده 2- راهنمايي كاربران واحدها جهت گرفتن اشتراك اداري وتاييد نياز فرم درخواست ويا شخصي و يااشتراك خطوط
 ماده 3- شناخت وآشنايي با ميزان پهناي باند در دانشگاه و ارائه مشكلات اين حوزه به كاربران واحد خود


وظايف در حوزه مخابرات :

ماده1 - آشنايي با نرم افزار مركز تلفن و نحوه ارتباط سيستم رايانه با مركز تلفن ( مراكز تلفن داراي رايانه )
ماده 2 - تهية نرم افزار مركز تلفن بصورت Backup ( از طريق مخابرات دانشگاه ) جهت استفاده در مواقع ضروري ( مراكز تلفن داراي رايانه )
ماده 3 - تهيه كيس رزرو براي مركز تلفن و جايگزيني در مواقع ضروري( مراكز تلفن داراي رايانه )
ماده 4 - آشنايي با عملكرد كليد هاي كنسول مركز تلفن ( مراكز فاقد رايانه )
ماده 5 - آموزش دستگاه مبدل IP  ( Voip ) جهت آشنايي با قابليتهاي دستگاه و تسلط كافي بر نحوة عملكرد صحيح دستگاه و عيب يابي آن
ماده 6 - نظارت روزانه بر عملكرد صحيح دستگاه Voip و رفع عيوب احتمالي
ماده 7 - نظارت بر صحت عملكرد ups و باطريهاي مركز تلفن 

  
تاریخ آخرین بروزرسانی   :  1396-2-30 9:45        برو بالای صفحه نسخه قابل چاپ