تاریخچه اورژانس 115 کازرون 
 

در سال 1359 هجری خورشیدی پس ازپیروزی شکوهـــمند انقلاب اسلامی ایران ،وباتوجه به نیاز مبرم شهرستان کازرون به خدمات اورژانس 115 اعم ازخدمات پیش بیمارستانی واعزام به شیراز (باتوجه به سیـــستم جدید درمانی  مبولانس مجهز)  مرکز فوریت های پزشکی 115 کـــــــازرون در مجاورت بیمارستان شهید رجایی  راه اندازی گردید.تا اینکه به حول وقوه الهی درسال 1371 با تلاش مستمر مــسولین وپرسنل وقت  اورژانس و با همت والای خیر محترم شهرستان آقای حاج کـرم نیک زاد با احداث ساختمان کنونی ، مرکز فوریت های پزشکی 115 کـازرون در خیابان خرمشهرجهت خدمت رسانی بهینه به شــهروندان اعم از بیماران داخل شهری وبیماران اعزامی به شیراز با 4دستگاه آمبولانس  راه اندازی گردید.

 

مرکز فوریت های پزشکی 115 کازرون هم اکنون  با 2 پایگاه شهری ،4 پایگاه بین جاده ای ابوالحیات کنارتخته ،قائمیه ،بالاده ومرکز اطلاعات واتاق پیام بصورت شــــــبانه روزی مفتخر است اینکه  خدمت رسان  به همشهریان وهموطنان .عزیز  می باشد
 

 

 

مسئولین مرکز فوریت های پزشکی 115 کازرون:
  • زنده یاد حاجت ا.. اشتری
  • زنده یاد علی اصغرحسینی
  • اکبر ایمانی
  • غلامحسین خجسته
  • دکتر عبدالنبی رهگشا
  • دکتر محسن معینی
  • اسماعیل  صفری
  
تکنسین فوریت های پزشکی
شرح وظایف :

  • داشتن اطمینان کافی در تجهیز و آمادگی کامل آمبولانس ها از لحاظ فنی, تجهیزاتی و دارویی در تمام شبانه روز
  • کسب دستور حرکت مأموریت از مقام مافوق و ارتباطات مرکز بطرف محل حادثه و بیمارستان تعیین شده
  • کسب اطلاعات کامل از وضعیت بیمار قبل و حین حرکت
  • اجرای دقیق دستورات پزشک ارتباطات مرکز و مراقبت های اولیه درمانی ( کنترل نبض, فشار خون و ...) قبل و حین حرکت بیمار وگزارش به ارتباطات مرکز اورژانس بوسیله بیسیم .
  • انتقال سریع به اورژانس بیمارستان تعیین شده با رعایت اصول مراقبت های اولیه و استفاده ازچراغ و آژیر در صورت ضرورت.
  • انتقال بیمار با کمک تکنسین همراه که در عقب آمبولانس به منظور کنترل و نظارت بیمار مستقر می گردد
  • تحویل بیمار به بیمارستان و اخذ رسید و تکمیل برگ مأموریت بیمار.
  • اعلام اتمام مأموریت بوسیله بیسیم به اتاق ارتباطات و بازگشت به منطقه
  • انجام سایر دستورات اداری صادره از طرف مقام مافوق
 
 
اپراتور 115 شاغل در فوريتهاي پزشكيبا تکیه بر رعايت منشور حقوق مددجو و مبتنی بر فرآیند پرستاری و استانداردهای مراقبتی شامل موارد ذیل است :
 
  • اخذ شرح حال بیماران و مصدومی
  • ارائه مشاوره به بیماران و تماس گیرندگان با اورژانس و ارجاع به پزشک در موارد ضروری
  • مشاوره با پزشك مركز
  • اخذ نشانی بیماران و مصدومین و محل حادثه
  • پاسخگویی به تلفن های 115 و بی سیم در اتاق اپراتوری
  • تصمیم گیری در مورد ضرورت اعزام آمبولانس با اکتفا به تصویه های پزشکی (در مراکز فاقد پزشک در اپراتوری)
  • اعلام فوری شروع عملیات و اعزام کد مربوطه به محل حادثه
  • اخذ نشاني بيماران و مصدومين و محل حادثه
  • ارجاع به اپراتور بيسيم جهت اعزام آمبولانس
  • ثبت ساعات دریافت پیام و وضعیت مأموریت در فرمهای مربوطه
  • ثبت زمان حرکت و استقرار کدها، دریافتی از طریق بی سیم (96 شدن، 8-10 شدن)
  • اعلام آمار آنالیز روزانه طبق برنامه روتین
  • ثبت اطلاعات مربوط به ورود و خروج کدها غیر از مأموریت (تعمیرگاه و ...)
  • آنالیز مأموریت های اعزام به بیمارستان خصوصی به تفکیک شیفت، کد، تکنسین به صورت روزانه و ماهانه
  • ثبت موارد CPR موفق به تفکیک شیفت، کد و تکنسین بصورت روزانه و ماهانه
  • آنالیز مأموریت های اعزامی بر حسب نتیجه (انجام شده، کاذب، ناتمام)
  • ثبت موارد 7-10 شدن (خراب شدن) آمبولانس به همراه علت و نتیجه به تفکیک تکنسین و شیفت
  • رعایت نوبت در اعزام کدها مناطق به محل حادثه با تقدم اصل نزدیک ترین کد و کوتاه ترین زمان
  • همکاری و انجام هماهنگی لازم با اتاق فرمانهای استانها تا شهرستانهای همجوار در مأموریت های مشترک و بحرانها
  • همکاری و انجام هماهنگی لازم با سایر مراکز امدادی مانند هلال احمر، آتش نشانی و نیروی انتظامی در مواقع لازم بنا به صلاحدید

مسئوليت ها:
  • رعايت سرحرفه اي و اخلاق پزشكي
  • ایجاد اطمینان خاطر در بیماران و مصدومین
  • رعايت حسن خلق و همکاری لازم توأم با  احترام به بیمار و خانواده او (طرح تکریم ارباب رجوع)
  • حضور بموقع و تمام وقت در محل كار (در ساعات شيفت كاري)
  • داشتن سرعت ودقت در پاسخگويي به تلفن 115
  • رعايت كليه موازين فني واخلاقي در پاسخگويي به تلفن 115
  • پوشيدن يونيفورم مصوب اورژانس
  
تاریخ آخرین بروزرسانی   :  1396-4-18 7:59        برو بالای صفحه نسخه قابل چاپ